J 2015

Sovremennyje igrovyje technologii v izuchenii i osvojenii jazykov

KUDRJAVCEVA, Ekaterina, Larisa BUBEKOVA, Anastasiia TIMOFEEVA a Sergej BULANOV

Základní údaje

Originální název

Sovremennyje igrovyje technologii v izuchenii i osvojenii jazykov

Název anglicky

Modern Game Technologies in Learning and Acquirement of Foreign Languages

Autoři

KUDRJAVCEVA, Ekaterina (643 Rusko, garant), Larisa BUBEKOVA (643 Rusko), Anastasiia TIMOFEEVA (643 Rusko, domácí) a Sergej BULANOV (643 Rusko)

Vydání

Russkij jazyk za rubežom, Moskva, 2015, 0131-615X

Další údaje

Jazyk

ruština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Rusko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/15:00083265

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

Ontogenesis; multilingualism; creativity; intercultural competence; innovative game technologies

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 10. 2016 21:52, Mgr. Anastasiia Martínková

Anotace

V originále

Jazyk, vydvigaemyj neredko na pervyj plan v uchebnom processe, v real'noj kommunikacii is- polnjaet sugubo instrumental'nuju funkciju, «vyrazhaja» i «otrazhaja» vovne specifiku vnutrennego mira odno-, dvu- ili mnogojazychnoj lichnosti. Ishodnaja prinadlezhnost' bilingva k dvum kul'turam, tradicijam, nacional'nym kartinam mira, rezul'tirujushhaja (pri korrektnom vystraivanii indivi- dual'nogo obrazovatel'nogo marshruta) iz nih interkul'turnost', – vot tot fundament, na kotorom roditeli i pedagogi vo vzaimodejstvii s uchashhimsja mogut vystroit' zdanie kreativnosti / samoak- tualizacii, binarnogo i mnogogrannogo videnija mira.

Anglicky

The language is quite often putten in the forefront in educational proces, but in real communication it has tool function, "expressing" and "reflecting" the specifics of an inner world of a two or the multilingual personality. The initual affiliation of a bilingual with two cultures, traditions and national pictures of the world give us as a result interculturality (on condition of correct forming of an individual educational route) – this is the base on which parents and teachers in interaction with the pupils can build the building of creativity / self-actualization, binary and many-sided vision of the world.