2015
Sovremennyje igrovyje technologii v izuchenii i osvojenii jazykov
KUDRJAVCEVA, Ekaterina, Larisa BUBEKOVA, Anastasiia TIMOFEEVA a Sergej BULANOVZákladní údaje
Originální název
Sovremennyje igrovyje technologii v izuchenii i osvojenii jazykov
Název anglicky
Modern Game Technologies in Learning and Acquirement of Foreign Languages
Autoři
KUDRJAVCEVA, Ekaterina (643 Rusko, garant), Larisa BUBEKOVA (643 Rusko), Anastasiia TIMOFEEVA (643 Rusko, domácí) a Sergej BULANOV (643 Rusko)
Vydání
Russkij jazyk za rubežom, Moskva, 2015, 0131-615X
Další údaje
Jazyk
ruština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Rusko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/15:00083265
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
Ontogenesis; multilingualism; creativity; intercultural competence; innovative game technologies
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 10. 2016 21:52, Mgr. Anastasiia Martínková
V originále
Jazyk, vydvigaemyj neredko na pervyj plan v uchebnom processe, v real'noj kommunikacii is- polnjaet sugubo instrumental'nuju funkciju, «vyrazhaja» i «otrazhaja» vovne specifiku vnutrennego mira odno-, dvu- ili mnogojazychnoj lichnosti. Ishodnaja prinadlezhnost' bilingva k dvum kul'turam, tradicijam, nacional'nym kartinam mira, rezul'tirujushhaja (pri korrektnom vystraivanii indivi- dual'nogo obrazovatel'nogo marshruta) iz nih interkul'turnost', – vot tot fundament, na kotorom roditeli i pedagogi vo vzaimodejstvii s uchashhimsja mogut vystroit' zdanie kreativnosti / samoak- tualizacii, binarnogo i mnogogrannogo videnija mira.
Anglicky
The language is quite often putten in the forefront in educational proces, but in real communication it has tool function, "expressing" and "reflecting" the specifics of an inner world of a two or the multilingual personality. The initual affiliation of a bilingual with two cultures, traditions and national pictures of the world give us as a result interculturality (on condition of correct forming of an individual educational route) – this is the base on which parents and teachers in interaction with the pupils can build the building of creativity / self-actualization, binary and many-sided vision of the world.