2015
An Analysis of Response Times in Adaptive Practice of Geography Facts
PAPOUŠEK, Jan, Radek PELÁNEK, Jiří ŘIHÁK a Vít STANISLAVZákladní údaje
Originální název
An Analysis of Response Times in Adaptive Practice of Geography Facts
Autoři
PAPOUŠEK, Jan (203 Česká republika, domácí), Radek PELÁNEK (203 Česká republika, domácí), Jiří ŘIHÁK (203 Česká republika, domácí) a Vít STANISLAV (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Madrid, Proceedings of the 8th International Conference on Educational Data Mining, od s. 562-563, 2 s. 2015
Nakladatel
International Educational Data Mining Society
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Španělsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14330/15:00083276
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-84-606-9425-0
Klíčová slova anglicky
response time; geography fact; student knowledge; adaptive practice; student modeling
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 11. 2015 14:39, RNDr. Jiří Řihák, Ph.D.
Anotace
V originále
Online educational systems can easily measure both answers and response times. Student modeling, however, typically focuses only on correctness of answers. In this work we analyze response times from a widely used system for adaptive practice of geography facts. Our results show that response times have simple relationship with the probability of answering correctly the next question about the same item. We also analyze the overall speed of students and its relation to several aspects of students' behaviour within the system.
Návaznosti
MUNI/A/1159/2014, interní kód MU |
|