2015
Exploring the Role of Small Differences in Predictive Accuracy using Simulated Data
NIŽNAN, Juraj, Jan PAPOUŠEK a Radek PELÁNEKZákladní údaje
Originální název
Exploring the Role of Small Differences in Predictive Accuracy using Simulated Data
Autoři
NIŽNAN, Juraj (703 Slovensko, domácí), Jan PAPOUŠEK (203 Česká republika, domácí) a Radek PELÁNEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Madrid, Proceedings of the Workshops at the 17th International Conference on Artificial Intelligence in Education, od s. 21-30, 10 s. 2015
Nakladatel
Sun SITE Central Europe
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14330/15:00083277
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISSN
Klíčová slova anglicky
student modeling; evaluation; simulated data; feedback
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2016 14:49, doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D.
Anotace
V originále
Research in student modeling often leads to only small improvements in predictive accuracy of models. The importance of such improvements is often hard to assess and has been a frequent subject of discussions in student modeling community. In this work we use simulated students to study the role of small differences in predictive accuracy. We study the impact of such differences on behavior of adaptive educational systems and relation to interpretation of model parameters. We also point out a feedback loop between student models and data used for their evaluation and show how this feedback loop may mask important differences between models.
Návaznosti
MUNI/A/1159/2014, interní kód MU |
|