2015
Using Visual Analytics Tool for Improving Data Comprehension
GÉRYK, JanZákladní údaje
Originální název
Using Visual Analytics Tool for Improving Data Comprehension
Autoři
GÉRYK, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Madrid, Spain, Proceedings for the 8th International Conference on Educational Data Mining (EDM 2015), od s. 327-334, 8 s. 2015
Nakladatel
International Educational Data Mining Society
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Španělsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14330/15:00083285
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-84-606-9425-0
Klíčová slova anglicky
Animation; motion charts; visual analytics; academic analytics; experiment
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 12. 2015 15:33, RNDr. Jan Géryk, Ph.D.
Anotace
V originále
The efficacy of animated data visualizations in comparison with static data visualizations is still inconclusive. Some researches resulted that the failure to find out the benefits of animations may relate to the way how they are constructed and perceived. In this paper, we present visual analytics (VA) tool which makes use of enhanced animated data visualization methods. The time is an important variable that needs to be modeled in VA. VA methods like Motion Charts show changes over time by presenting animations in two-dimensional space and by changing element appearances. The tool is primarily designed for exploratory analysis of academic analytics and supports various interactive visualization methods which enhance the Motion Charts concept. We evaluate the usefulness and the general applicability of the designed tool with a controlled experiment to assess the efficacy of the described methods. To interpret the experiment results, we utilized one-way repeated measures ANOVA.
Návaznosti
MUNI/A/1206/2014, interní kód MU |
|