e 2015

Rozvoj profesních a mentorských dovedností učitelů mateřských škol

SYSLOVÁ, Zora, Alexandra DOBROVOLNÁ, Lucie GRŮZOVÁ, Egle HAVRDOVÁ, Lucie CHALOUPKOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Rozvoj profesních a mentorských dovedností učitelů mateřských škol

Název anglicky

Professional development and mentoring skills of kindergarten teachers

Autoři

SYSLOVÁ, Zora, Alexandra DOBROVOLNÁ, Lucie GRŮZOVÁ, Egle HAVRDOVÁ, Lucie CHALOUPKOVÁ, Dušan KOSTRUB, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Veronika NAJVAROVÁ a Libuše PARMOVÁ

Vydání

1. vydání. Brno, 130 s. 2015

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Přehledové a vzdělávací texty

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-7881-9

Klíčová slova česky

učitel mateřské školy; profesní rozvoj; mentoring; sebereflexe; sociální konstruktivismus; pedagogická diagnostika; odborná stáž

Klíčová slova anglicky

kindergarten teacher; professional development; mentoring; self-reflection; social constructivism; pedagogical diagnostics; traineeship

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 16. 5. 2016 15:53, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Publikace je jedním z výstupů projektu Rozvojem osobnostních a profesních kompetencí učitelů MŠ a ZŠ k vyšší kvalitě vzdělávání (CZ.1.07/1.3.00/48.0022). Projekt reagoval na připravovaný kariérní systém. V rámci projektu bylo realizováno ucelené vzdělávání předškolních pedagogů s cílem rozvinout osobnostní a profesní kompetence potřebné pro individualizaci a diferenciaci vzdělávání a dovednosti potřebné pro mentoring v mateřské škole. Jedním z cílů bylo také získat zahraniční zkušenosti a kriticky je reflektovat v souladu s aktuálními přístupy v českých mateřských školách. Na témata spojená s cíli projektu jsou soustředěny jednotlivé kapitoly. Celou publikaci otevírá téma profesního rozvoje, které prolíná všemi ostatními kapitoly a propojuje je v jeden celek. Poslední kapitola je věnovaná efektům komplexního vzdělávání předškolních pedagogů a evaluaci projektu.

Anglicky

The publication is one of the outputs of the development of personal and professional skills of teachers of kindergartens and primary schools to higher quality education (CZ.1.07/1.3.00/48.0022). The project responded to the upcoming career system. The project was implemented comprehensive training preschool teachers to develop personal and professional competencies needed for individualisation and differentiation of education and skills needed for mentoring in kindergarten. One of the objectives was also to gain experience abroad and critically reflect in accordance with current approaches in Czech kindergartens. On topics connected with the objectives of the project are concentrated in the individual chapters. Full publication opens the topic of professional development, which permeates all the other chapters and connects them into one unit. The last chapter is devoted to the effects of comprehensive education for preschool teachers and project evaluation.

Návaznosti

CZ.1.07/1.3.00/48.0022, interní kód MU
Název: Rozvojem osobnostních a profesních kompetencí učitelů MŠ a ZŠ k vyšší kvalitě vzdělávání.
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Rozvojem osobnostních a profesních kompetencí učitelů MŠ a ZŠ k vyšší kvalitě vzdělávání., 1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení