Detailed Information on Publication Record
2015
Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. Výuková videa.
SYSLOVÁ, ZoraBasic information
Original name
Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. Výuková videa.
Name (in English)
Framework of professional qualities of kindergarten teacher. Video tutorials.
Authors
Edition
Brno, 2015
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-7885-7
Keywords (in Czech)
evaluační nástroj; profesní kompetence; karierní systém; výukové video
Keywords in English
evaluation tool; professional competences; career system; video tutorial
Tags
Reviewed
Změněno: 11/3/2016 12:53, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Výuková videa jsou součástí knihy Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. Oba materiály vznikly v rámci projektu "Rozvojem osobnostních a profesních kompetencí a učitelů MŠ a ZŠ k vyšší kvalitě vzdělávání" (CZ.1.07/1.3.00/48,0022). Prezentované videonahrávky ukazují příklady profesních činností, jakými jsou schopnost diferencovat vzdělávání, poskytovat dětem zpětnou vazbu, chovat se partnersky, klást otevřené otázky, sdílet svoje zkušenosti, reflektovat svoji práci apod. Kvalita zachycená na videonahrávkách a následné otázky (příp. úkoly), mají otevřít cestu k diskusi o tom, co je žádoucí, co u dětí předškolního věku podporuje rozvoj klíčových kompetencí a podpořit zamyšlení nad vlastními praktikami a úrovní profesních dovedností.
In English
Training videos are part of the book The framework of professional qualities and kindergarten teachers. Both materials are generated under the project "Development of personal and professional competencies of teachers and nursery and primary schools to higher quality education" (CZ.1.07 / March 1, 00 / 48.0022). Presented videos show examples of professional activities, such as the ability to differentiate education, provide children with feedback behave a partner, ask open questions, share their experiences, to reflect on their work, etc. The quality of the videos captured and subsequent questions (or. Tasks), have open the way to discussion of what is desirable, what preschool children supports the development of key competencies and encourage reflection on their own practices and levels of professional skills.