c 2015

Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. Výuková videa.

SYSLOVÁ, Zora

Basic information

Original name

Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. Výuková videa.

Name (in English)

Framework of professional qualities of kindergarten teacher. Video tutorials.

Authors

Edition

Brno, 2015

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-7885-7

Keywords (in Czech)

evaluační nástroj; profesní kompetence; karierní systém; výukové video

Keywords in English

evaluation tool; professional competences; career system; video tutorial

Tags

Reviewed
Změněno: 11/3/2016 12:53, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Abstract

V originále

Výuková videa jsou součástí knihy Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. Oba materiály vznikly v rámci projektu "Rozvojem osobnostních a profesních kompetencí a učitelů MŠ a ZŠ k vyšší kvalitě vzdělávání" (CZ.1.07/1.3.00/48,0022). Prezentované videonahrávky ukazují příklady profesních činností, jakými jsou schopnost diferencovat vzdělávání, poskytovat dětem zpětnou vazbu, chovat se partnersky, klást otevřené otázky, sdílet svoje zkušenosti, reflektovat svoji práci apod. Kvalita zachycená na videonahrávkách a následné otázky (příp. úkoly), mají otevřít cestu k diskusi o tom, co je žádoucí, co u dětí předškolního věku podporuje rozvoj klíčových kompetencí a podpořit zamyšlení nad vlastními praktikami a úrovní profesních dovedností.

In English

Training videos are part of the book The framework of professional qualities and kindergarten teachers. Both materials are generated under the project "Development of personal and professional competencies of teachers and nursery and primary schools to higher quality education" (CZ.1.07 / March 1, 00 / 48.0022). Presented videos show examples of professional activities, such as the ability to differentiate education, provide children with feedback behave a partner, ask open questions, share their experiences, to reflect on their work, etc. The quality of the videos captured and subsequent questions (or. Tasks), have open the way to discussion of what is desirable, what preschool children supports the development of key competencies and encourage reflection on their own practices and levels of professional skills.