2015
Syndrom vyhoření u pedagogických pracovníků základních škol speciálních
MÁROVÁ, Ivana, Karel PANČOCHA a Dagmar PŘINOSILOVÁZákladní údaje
Originální název
Syndrom vyhoření u pedagogických pracovníků základních škol speciálních
Název anglicky
Burnout Syndrome among Teaching Staff at Primary Special Schools
Autoři
MÁROVÁ, Ivana (203 Česká republika, domácí), Karel PANČOCHA (203 Česká republika, domácí) a Dagmar PŘINOSILOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Speciální pedagogika, Praha, Univerzita Karlova, 2015, 1211-2720
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/15:00083328
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
syndrom vyhoření; Maslach Burnout Inventory; základní škola speciální; speciální pedagog
Klíčová slova anglicky
Burnout Syndrome; Maslach Burnout Inventory;Primary Special School; Special Teacher
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 3. 2016 21:26, Mgr. Klára Dobrovolná, DiS.
V originále
Článek prezentuje výzkum úrovně manifestace syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků základních škol speciálních. Pro zjištění úrovně vyhoření pedagogických pracovníků byl použit dotazník Maslach Burnout Inventory. Výsledky šetření u sledované skupiny (N=102) nepotvrdily patologické hodnoty ani v jedné ze sledovaných oblastí. Z výzkumu vyplývá, že mezi pedagogy existují skupiny, které jsou více ohroženy syndromem vyhoření.
Anglicky
The article deals with manifestation of burnout syndrome in teaching staff in special schools. Burnout syndrome was assessed by a questionnaire Maslach Burnout Inventory. The results (N=102) did not confirm pathological results among the researched population. However, certain groups of teaching staff were found more prone to burnout syndrome.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|