J 2015

Syndrom vyhoření u pedagogických pracovníků základních škol speciálních

MÁROVÁ, Ivana, Karel PANČOCHA a Dagmar PŘINOSILOVÁ

Základní údaje

Originální název

Syndrom vyhoření u pedagogických pracovníků základních škol speciálních

Název anglicky

Burnout Syndrome among Teaching Staff at Primary Special Schools

Autoři

MÁROVÁ, Ivana (203 Česká republika, domácí), Karel PANČOCHA (203 Česká republika, domácí) a Dagmar PŘINOSILOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Speciální pedagogika, Praha, Univerzita Karlova, 2015, 1211-2720

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00083328

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

syndrom vyhoření; Maslach Burnout Inventory; základní škola speciální; speciální pedagog

Klíčová slova anglicky

Burnout Syndrome; Maslach Burnout Inventory;Primary Special School; Special Teacher

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 3. 2016 21:26, Mgr. Klára Dobrovolná, DiS.

Anotace

V originále

Článek prezentuje výzkum úrovně manifestace syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků základních škol speciálních. Pro zjištění úrovně vyhoření pedagogických pracovníků byl použit dotazník Maslach Burnout Inventory. Výsledky šetření u sledované skupiny (N=102) nepotvrdily patologické hodnoty ani v jedné ze sledovaných oblastí. Z výzkumu vyplývá, že mezi pedagogy existují skupiny, které jsou více ohroženy syndromem vyhoření.

Anglicky

The article deals with manifestation of burnout syndrome in teaching staff in special schools. Burnout syndrome was assessed by a questionnaire Maslach Burnout Inventory. The results (N=102) did not confirm pathological results among the researched population. However, certain groups of teaching staff were found more prone to burnout syndrome.

Návaznosti

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Název: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty