a 2015

Revival of demonstration experiments in development of problem solving as the key competency

TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ a Jan KREJČÍ

Základní údaje

Originální název

Revival of demonstration experiments in development of problem solving as the key competency

Název česky

Návrat demonstračních experimentů do vytváření klíčové kompetence řešení problémů

Autoři

TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ a Jan KREJČÍ

Vydání

International conference GIREP EPEC 2015, 2015

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

demonstrační experimenty; interaktivní učitelské experimenty; klíčová kompetence; fyzikální vzdělávání; řešení problémů

Klíčová slova anglicky

demonstration experiments; interactive teachers’ experiments; key competency; physics education; solving problems

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 18. 12. 2016 11:33, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Anotace

V originále

The basic key competency in science (physics) education is the problem solving, in which experiments play an essential role. School experiments are implemented in the form of teacher’s demonstrations experiment and/or student’s experiments. The objective of design-based research is to to find several rules of teachers’ demonstration experiments appropriate for development of key competency to solve problems. Study presents examples of appropriate methods of implementation of teachers’ demonstration experiments in physics education which combined student’s and teacher’s activities.

Česky

Základní klíčovou kompetencí v přírodovědném (fyzikálním) vzdělávání je řešení problémů, ve které hrají experimenty zásadní roli. Školní experimenty mají podobu žákovských a učitelských (demonstračních) experimentů. Cílem design-based research je nalezení několika pravidel pro rozvoj klíčových kompetencí řešení problémů. Studie prezentuje příklady vhodných metod implementace učitelských demonstračních experimentů do fyzikálního vzdělávání, které kombinují žákovské a studentské aktivity.