2015
Revival of demonstration experiments in development of problem solving as the key competency
TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ a Jan KREJČÍZákladní údaje
Originální název
Revival of demonstration experiments in development of problem solving as the key competency
Název česky
Návrat demonstračních experimentů do vytváření klíčové kompetence řešení problémů
Autoři
TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ a Jan KREJČÍ
Vydání
International conference GIREP EPEC 2015, 2015
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
demonstrační experimenty; interaktivní učitelské experimenty; klíčová kompetence; fyzikální vzdělávání; řešení problémů
Klíčová slova anglicky
demonstration experiments; interactive teachers’ experiments; key competency; physics education; solving problems
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 18. 12. 2016 11:33, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
V originále
The basic key competency in science (physics) education is the problem solving, in which experiments play an essential role. School experiments are implemented in the form of teacher’s demonstrations experiment and/or student’s experiments. The objective of design-based research is to to find several rules of teachers’ demonstration experiments appropriate for development of key competency to solve problems. Study presents examples of appropriate methods of implementation of teachers’ demonstration experiments in physics education which combined student’s and teacher’s activities.
Česky
Základní klíčovou kompetencí v přírodovědném (fyzikálním) vzdělávání je řešení problémů, ve které hrají experimenty zásadní roli. Školní experimenty mají podobu žákovských a učitelských (demonstračních) experimentů. Cílem design-based research je nalezení několika pravidel pro rozvoj klíčových kompetencí řešení problémů. Studie prezentuje příklady vhodných metod implementace učitelských demonstračních experimentů do fyzikálního vzdělávání, které kombinují žákovské a studentské aktivity.