TRNOVÁ, Eva, Josef TRNA and Jan KREJČÍ. EDUCOLAND as an Example of Linking Educational Theory and Practice. In M. Carmo. END 2015 International Conference on Education and New Developments. Porto, Portugal: World Institute for Advanced Research and Science (WIARS), Portugal, 2015, p. 121-125. ISBN 978-989-99389-2-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name EDUCOLAND as an Example of Linking Educational Theory and Practice
Name in Czech EDUCOLAND jako příklad propojení vzdělávací teorie a praxe
Authors TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jan KREJČÍ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Porto, Portugal, END 2015 International Conference on Education and New Developments, p. 121-125, 5 pp. 2015.
Publisher World Institute for Advanced Research and Science (WIARS), Portugal
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Portugal
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00083361
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-989-99389-2-2
Keywords (in Czech) konektivismus; celoživotní profesní vzdělávání; vzdělávání přírodovědných učitelů; web portál
Keywords in English connectivism; continuous professional development; science teacher education; Web portal
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 26/2/2017 18:07.
Abstract
A serious problem is the gap between educational theory and practice. The objective of our design-based research is to bridge this gap by linking the university research community with school practical areas. The study presents our design-based research results of the professional support of science teachers with the use of an ICT vehicle in the form of the Web portal EDUCOLAND.
Abstract (in Czech)
Vážným problémem je mezera mezi vzdělávací teorií a praxí. Cílem našeho design-based výzkumu je překlenutí této mezery mezi univerzitní výzkumnou komunitou a školním praktickým terénem. Studie prezentuje výsledky našeho design-based výzkumu profesionální podpory učitelů s využitím ICT nástroje v podobě webového portálu.
Links
CZ.1.07/1.3.41/02.0043, interní kód MUName: Systémová podpora trvalého profesního rozvoje (CPD) pedagogických pracovníků propojením pedagogické fakulty se školami na Jižní Moravě (Acronym: EDUCOLAND)
Investor: South-Moravian Region, 1.3 Further education of employees of schools and educational institutes
PrintDisplayed: 26/5/2024 01:24