TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ. IBSE PROFILES-Modules in Science Teacher Education. In M. Carmo. END 2015 International Conference on Education and New Developments. Porto, Portugal: World Institute for Advanced Research and Science (WIARS), Portugal, 2015, p. 116-120. ISBN 978-989-99389-2-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name IBSE PROFILES-Modules in Science Teacher Education
Name in Czech IBSE PROFILES-moduly ve vzdělávání přírodovědných učitelů
Authors TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Porto, Portugal, END 2015 International Conference on Education and New Developments, p. 116-120, 5 pp. 2015.
Publisher World Institute for Advanced Research and Science (WIARS), Portugal
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Portugal
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00083362
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-989-99389-2-2
Keywords (in Czech) IBSE; modul; přírodovědné vzdělávání; vzdělávání učitelů
Keywords in English IBSE; module; science education; teacher education
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 26/2/2017 18:09.
Abstract
The objective of our research is the development of an IBSE teaching method, based on IBSE modules. The second objective is the implementation of this educational method into science teacher education. This research was conducted within the project PROFILES in the European 7th Framework Programme. The basic methods of our research were the design-based research, the curricular Delphi study and the case study. The output of the PROFILES curricular Delphi study is a set of concepts (paradigms) in science education which were used as the issue for our design-based research. The main outcome of our design-based research is the PROFILES-modules.
Abstract (in Czech)
Cílem našeho výzkumu je rozvoj IBSE výukových metod, založených na modulech. Druhým cílem je implementace těchto metod do přípravy přírodovědných učitelů. Tento výzkum byl realizován v rámci 7 FP programu. Základními výzkumnými metodami byly design-based research a kurikulární Delphi-studie. Výstupem kurikulární Delphi-studie je soubor konceptů (paradigmat) přírodovědného vzdělávání, které byly využity jako základ pro design-based výzkum, jehož hlavním výstupem jsou PROFILES-moduly.
Links
266589, interní kód MUName: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Acronym: PROFILES)
Investor: European Union, Cooperation
PrintDisplayed: 18/7/2024 10:56