2015
Old and new media in everyday life of Czech audiences. (Research report.)
MACEK, Jakub, Alena MACKOVÁ, Kateřina ŠKAŘUPOVÁ a Lenka WASCHKOVÁ CÍSAŘOVÁZákladní údaje
Originální název
Old and new media in everyday life of Czech audiences. (Research report.)
Vydání
Brno, 24 s. 2015
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Výzkumná zpráva
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 1. 11. 2015 20:38, doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.
Anotace
V originále
The report concludes descriptive findings of survey in Czech media audiences. The data from 1998 respondents was collected in October and December 2014 by Median; the collection employed quota sampling and computer-assisted personal interviewing. Besides the standard socio-demographic indicators, the questionnaire included questions regarding the full range of possible media-related practices including obtaining and reception of films, TV series and other TV content, news, sports, music, books, magazines and spoken word; online activities and use of social networking sites; playing computer- and videogames; ownership of media and computer technologies and access to the Internet; respondents' political and public activities. The report is published in Czech and English version.
Návaznosti
EE2.3.20.0184, projekt VaV |
| ||
GP13-15684P, projekt VaV |
|