V 2015

Old and new media in everyday life of Czech audiences. (Research report.)

MACEK, Jakub, Alena MACKOVÁ, Kateřina ŠKAŘUPOVÁ a Lenka WASCHKOVÁ CÍSAŘOVÁ

Základní údaje

Originální název

Old and new media in everyday life of Czech audiences. (Research report.)

Vydání

Brno, 24 s. 2015

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Výzkumná zpráva

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 1. 11. 2015 20:38, doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.

Anotace

V originále

The report concludes descriptive findings of survey in Czech media audiences. The data from 1998 respondents was collected in October and December 2014 by Median; the collection employed quota sampling and computer-assisted personal interviewing. Besides the standard socio-demographic indicators, the questionnaire included questions regarding the full range of possible media-related practices including obtaining and reception of films, TV series and other TV content, news, sports, music, books, magazines and spoken word; online activities and use of social networking sites; playing computer- and videogames; ownership of media and computer technologies and access to the Internet; respondents' political and public activities. The report is published in Czech and English version.

Návaznosti

EE2.3.20.0184, projekt VaV
Název: Vytvoření interdisciplinárního týmu v oblasti výzkumu internetu a nových médií
GP13-15684P, projekt VaV
Název: Nová a stará média v každodenním životě: mediální publika v čase proměny mediálních praxí
Investor: Grantová agentura ČR, Nová a stará média v každodenním životě: mediální publika v čase proměny mediálních praxí

Přiložené soubory