2015
Diverzita žáků : téma pro vedení školy
HLOUŠKOVÁ, Lenka, Kateřina TRNKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ a Milan POLZákladní údaje
Originální název
Diverzita žáků : téma pro vedení školy
Název anglicky
Diversity of students as a theme for school leaders
Autoři
HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí), Kateřina TRNKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Milan POL (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2015, 1803-7437
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/15:00083414
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
inkluzivní vzdělávání; diverzita žáků; vedení školy
Klíčová slova anglicky
inclusive education; student diversity; school leaders
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 21. 3. 2016 14:38, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
Školy jsou v současné době stále explicitněji vystavovány požadavku vzdělávat všechny žáky společně. Naplňování tohoto požadavku ale vyvolává řadu otázek a v tomto textu zaměříme pozornost na některé z těch, které souvisejí s heterogenitou žáků ve škole. Odpovědi na vybrané otázky reprezentují pohled úzkého vedení školy jako klíčového aktéra implementace politiky inkluzivního vzdělávání do života jednotlivých škol. Na datech z případové studie jedné základní školy, která se explicitně nehlásí ke konceptu inkluzivního vzdělávání, představíme, jak se úzké vedení školy staví k diverzitě žákovské populace dané spádovou oblastí a jaká témata z hlediska řízení a vedení školy vystupují do popředí, když se vedení školy dlouhodobě snaží prosazovat svůj proinkluzivní náhled na diverzitu žáků.
Anglicky
Schools nowadays face explicit pressure to educate all students together. This paper examines some questions raised by the meeting of this demand, specifically questions related to heterogeneity of students. The paper presents answers which represent the point of view of school leaders, who as such have key roles in implementation of inclusive education policy in their schools. Based on a case study of a school which has not explicitly avowed its commitment to inclusive education, the paper shows how its school leaders perceive the diversity of students, which is given by the location of their school, and which themes arise for school leaderships as they attempt continually to enforce a perspective which is in favour of inclusive education.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|