ŠEĎOVÁ, Klára, Petr SUCHÁČEK a Martin MAJCÍK. Kdopak to mluví? Participace žáků ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy. Pedagogika. Praha: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, 2015, roč. 65, č. 2, s. 143-162. ISSN 0031-3815. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1306757, author = {Šeďová, Klára and Sucháček, Petr and Majcík, Martin}, article_location = {Praha}, article_number = {2}, keywords = {classroom discourse; participation; student contribution}, language = {cze}, issn = {0031-3815}, journal = {Pedagogika}, title = {Kdopak to mluví? Participace žáků ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy}, volume = {65}, year = {2015} }
TY - JOUR ID - 1306757 AU - Šeďová, Klára - Sucháček, Petr - Majcík, Martin PY - 2015 TI - Kdopak to mluví? Participace žáků ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy JF - Pedagogika VL - 65 IS - 2 SP - 143-162 EP - 143-162 PB - Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova SN - 00313815 KW - classroom discourse KW - participation KW - student contribution N2 - Cílem této studie je na datech z videonahrávek výuky na druhém stupni základní školy prozkoumat, jakým způsobem se různí žáci zapojují do výukové komunikace. Participaci na komunikaci chápeme jako čas, po který jednotliví žáci ve výuce hovoří. Tento ukazatel sledujeme na vzorku 82 žáků ve čtyřech různých třídách. V první části příspěvku prostřednictvím kvantitativní analýzy ukazujeme, že participace na komunikaci ve školní třídě není rovnoměrně distribuovaná, neboť žáci s vyšší školní úspěšností se do komunikace zapojují ve vyšší míře. Ve druhé části textu prostřednictvím kvalitativní analýzy interakce mezi jednou učitelkou a dvěma žáky s různými charakteristikami školní úspěšnosti demonstrujeme, že vzorce participace jsou sociálně konstruovány v proudu interakcí mezi učitelem a žáky. ER -
ŠEĎOVÁ, Klára, Petr SUCHÁČEK a Martin MAJCÍK. Kdopak to mluví? Participace žáků ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy. \textit{Pedagogika}. Praha: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, 2015, roč.~65, č.~2, s.~143-162. ISSN~0031-3815.
|