B 2015

Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1. stupně základní školy

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Hana HORKÁ a Lucie CHALOUPKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1. stupně základní školy

Název česky

Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1. stupně základní školy

Název anglicky

Developing personal and professional competences of teachers of primary school

Autoři

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí), Hana HORKÁ (203 Česká republika, domácí) a Lucie CHALOUPKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, 177 s. 2015

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00083450

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-7894-9

Klíčová slova česky

profesní rozvoj; osobnostní rozvoj; mentoring; diferenciace a individualizace; pedagogická diagnostika; styly učení; výukové strategie; reflektivní praktik; hodnocení a sebehodnocení ve výuce

Klíčová slova anglicky

professional developing; personal developing; mentoring; differentiation and individual approach; pedagogical diagnosis; learning styles; teaching strategies; reflective teacher; evaluation or self- evaluation of one’s teaching

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 2. 2016 09:59, Mgr. Lucie Škarková, Ph.D.

Anotace

V originále

Publikace přináší poznatky z kvalitativní analýzy sebereflexí učitelů jejich profesního rozvoje, zejména rozvoje mentorských dovedností a kompetencí podporujících diferenciaci výuky společně s teoretickými poznatky k tématům: mentoring, výukové strategie na podporu diferenciace a individualizace ve výuce, zjišťování výsledků práce žáka a hodnocení jeho individuálního pokroku a pedagogická diagnostika v inkluzivním prostředí třídy. Pojednává o učiteli v různých rolích, zvláště tvůrce učebního prostředí, diagnostika a autodiagnostika a reflektivního praktika. Analýza sebereflexe učitelů v kapitolách Mentoring ve škole a Reflexe učitelů jako nástroj profesního růstu popisuje přínos dalšího vzdělávání pedagogů, ale i mnoho otázek k tématům projektu „Rozvojem osobnostních a profesních kompetencí učitelů MŠ a ZŠ k vyšší kvalitě vzdělávání“. Vydáno též on-line - ISBN 978-80-210-7895-6.

Anglicky

The publication provides findings from a qualitative analysis of self-reflection of teachers' professional development, especially the development of mentoring skills and competencies that support the differentiation of instruction, together with theoretical knowledge on topics: mentoring, teaching strategies supporting differentiation and individual approach in teaching and assessing pupil’s achievement and individual development and pedagogical diagnosis in an inclusive class. Deals with different roles of a teacher, such as teacher as a creator of an educational environment, teacher as a diagnostician and self- diagnostician, and a reflective teacher. Analysis of the reflection of teachers in Chapters Mentoring in a school and Reflection as a tool for professional development describes the benefits of further education, but also many questions on topics of the "development of personal and professional skills of teachers of kindergartens and primary schools to higher quality education." Published also online - ISBN 978-80-210-7895-6.

Návaznosti

CZ.1.07/1.3.00/48.0022, interní kód MU
Název: Rozvojem osobnostních a profesních kompetencí učitelů MŠ a ZŠ k vyšší kvalitě vzdělávání.
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Rozvojem osobnostních a profesních kompetencí učitelů MŠ a ZŠ k vyšší kvalitě vzdělávání., 1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení