2015
Improving Kinect-Skeleton Estimation
VALČÍK, Jakub, Jan SEDMIDUBSKÝ a Pavel ZEZULAZákladní údaje
Originální název
Improving Kinect-Skeleton Estimation
Autoři
VALČÍK, Jakub (203 Česká republika, domácí), Jan SEDMIDUBSKÝ (203 Česká republika, garant, domácí) a Pavel ZEZULA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Switzerland, Advanced Concepts for Intelligent Vision Systems (ACIVS 2015), LNCS 9386, od s. 575-587, 13 s. 2015
Nakladatel
Springer
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Impakt faktor
Impact factor: 0.402 v roce 2005
Kód RIV
RIV/00216224:14330/15:00080933
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-3-319-25902-4
ISSN
UT WoS
000374794500050
Klíčová slova anglicky
Kinect v2; skeleton proportions; bone length estimation; joint accuracy
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2016 13:26, doc. RNDr. Jan Sedmidubský, Ph.D.
Anotace
V originále
Capturing human movement activities through various sensor technologies is becoming more and more important in entertainment, film industry, military, healthcare or sports. The Microsoft Kinect is an example of low-cost capturing technology that enables to digitize human movement into a 3D motion representation. However, the accuracy of this representation is often underestimated which results in decreasing effectiveness of Kinect applications. In this paper, we propose advanced post-processing methods to improve the accuracy of the Kinect skeleton estimation. By evaluating these methods on real-life data we decrease the error in accuracy of measured lengths of bones more than two times.
Návaznosti
GBP103/12/G084, projekt VaV |
| ||
MUNI/A/1206/2014, interní kód MU |
|