C 2015

Výuka jihoslovanských literatur očima jejich brněnských studentů

STEHLÍK, Petr

Základní údaje

Originální název

Výuka jihoslovanských literatur očima jejich brněnských studentů

Název anglicky

Instruction in South Slavic Literatures Through the Eyes of Their Students in Brno

Autoři

STEHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Aktuální problémy současné slavistiky (jazyk - literatura - kultura - politika), od s. 221-232, 12 s. 2015

Nakladatel

Galium

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/15:00083465

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-905336-5-3

Klíčová slova anglicky

teaching of literature; South Slavic literatures; organization and conception of studies

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 13. 3. 2016 11:01, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

Autor příspěvku se pokouší přiblížit, vyhodnotit a okomentovat postoje, studijní předpoklady a preference studentů spjaté s literární složkou studia jihoslovanských filologií a balkanistiky v Brně. Činí tak na základě ankety provedené mezi studenty. Zároveň si klade otázku, jak souběžně zajistit dostatečnou odbornou úroveň, přitažlivost i hospodářskou soběstačnost zmíněných oborů. Autor chce přispět k diskuzi na toto téma a nastolil některé konkrétní otázky, jež se týkají jak výuky literatur v rámci „malých“ filologií, tak pojetí studia těchto oborů jako takových.

Anglicky

The author of the paper strives to describe, assess and comment on attitudes, capabilities and preferences of students related to the literary segment of the instruction in South Slavic Philologies and Balkan Studies in Brno. He does so on the basis of a survey carried out among the students. At the same time he dwells on a question, how to simultaneously ensure an adequate professional level, attractivity and economic self-sufficiency of the mentioned studies. The author intends to contribute to the discussion on this issue and to formulate concrete questions concerning the instruction in literatures within the frames of the „small“ philologies, as well as the conception of such studies in general.