2015
Výuka jihoslovanských literatur očima jejich brněnských studentů
STEHLÍK, PetrZákladní údaje
Originální název
Výuka jihoslovanských literatur očima jejich brněnských studentů
Název anglicky
Instruction in South Slavic Literatures Through the Eyes of Their Students in Brno
Autoři
STEHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Aktuální problémy současné slavistiky (jazyk - literatura - kultura - politika), od s. 221-232, 12 s. 2015
Nakladatel
Galium
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/15:00083465
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-905336-5-3
Klíčová slova anglicky
teaching of literature; South Slavic literatures; organization and conception of studies
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 13. 3. 2016 11:01, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
Autor příspěvku se pokouší přiblížit, vyhodnotit a okomentovat postoje, studijní předpoklady a preference studentů spjaté s literární složkou studia jihoslovanských filologií a balkanistiky v Brně. Činí tak na základě ankety provedené mezi studenty. Zároveň si klade otázku, jak souběžně zajistit dostatečnou odbornou úroveň, přitažlivost i hospodářskou soběstačnost zmíněných oborů. Autor chce přispět k diskuzi na toto téma a nastolil některé konkrétní otázky, jež se týkají jak výuky literatur v rámci „malých“ filologií, tak pojetí studia těchto oborů jako takových.
Anglicky
The author of the paper strives to describe, assess and comment on attitudes, capabilities and preferences of students related to the literary segment of the instruction in South Slavic Philologies and Balkan Studies in Brno. He does so on the basis of a survey carried out among the students. At the same time he dwells on a question, how to simultaneously ensure an adequate professional level, attractivity and economic self-sufficiency of the mentioned studies. The author intends to contribute to the discussion on this issue and to formulate concrete questions concerning the instruction in literatures within the frames of the „small“ philologies, as well as the conception of such studies in general.