HRTOŇOVÁ, Nina, Jiří KOHOUT, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Factors Influencing Acceptance of E-learning by Teachers in the Czech Republic. Computers in Human Behavior. Amsterdam: Elsevier, 2015, roč. 51, B, s. 873-879. ISSN 0747-5632. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2014.11.018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Factors Influencing Acceptance of E-learning by Teachers in the Czech Republic
Název česky Faktory ovlivňující přijetí e-learningu učiteli v České republice
Autoři HRTOŇOVÁ, Nina (203 Česká republika, domácí), Jiří KOHOUT (203 Česká republika), Lucie ROHLÍKOVÁ (203 Česká republika, garant) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Computers in Human Behavior, Amsterdam, Elsevier, 2015, 0747-5632.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 2.880
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00083499
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2014.11.018
UT WoS 000359880100036
Klíčová slova česky e-learning; přijetí; učitel; vzdělávání učitelů
Klíčová slova anglicky e-learning; acceptance; teacher; teacher training
Štítky mzok, rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 22. 6. 2016 08:41.
Anotace
The goal of this study was to explore the factors which impact the acceptance of an e-learning course by teachers of elementary and secondary schools in the Czech Republic. The survey involved 228 teachers from 68 different primary and secondary schools. These teachers took part in some of 16 different asynchronous on-line courses aimed at the use of modern technologies in education. It was found that the factors with major impact on the e-learning course acceptance include the voluntary participation of teachers in the course and the positive expectations held before the course start (p < 0.001). Working through the course on one's own and the subjective evaluation of various aspects of the course plays an important role as well (p < 0.001). The factors which had no statistically significant impact (p > 0.05) included the teacher's age, gender, type of school, prior experience with e-learning, individual habits in terms of completing voluntary tasks and taking notes, the involvement in discussions during the course and the time schedule of the course. We conclude that considerable attention should be paid to the psychological aspects of further education of Czech teachers using e-learning.
Anotace česky
Cílem této studie bylo prozkoumat, jaké faktory mají vliv na přijetí e-learningového kurzu učiteli základních a středních škol v prostředí transformujícího se školství v České republice. Do výzkumného šetření bylo zapojeno 228 učitelů z 68 různých základních a středních škol z Jihomoravského regionu v České republice. Tito učitelé se účastnili některého z 16 různých e-learningových kurzů zaměřených na využití moderních technologií ve vzdělávání. Všechny kurzy o očekávané časové náročnosti 42 hodin a době trvání 4-6 týdnů byly sestaveny zkušenými odborníky a realizovány jako asynchronní on-line kurzy v prostředí LMS Moodle. Bylo zjištěno, že zásadní vliv na přijetí e-learningového kurzu má dobrovolnost účasti učitele v něm a pozitivní očekávání před jeho zahájením. Důležitou roli hraje rovněž samostatné zvládnutí kurzu a hodnocení jeho různých aspektů. Naopak se ukazuje, že statisticky významný vliv nemají předchozí zkušenosti s e-learningem a individuální návyky účastníků v oblasti vypracovávání dobrovolných úkolů a poznámek, účasti v diskusích během kurzu či časového rozložení jeho plnění.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 08:22