B 2015

Studie ze školní pedagogiky

HORKÁ, Hana, Hana FILOVÁ, Tomáš JANÍK a Jana KRATOCHVÍLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Studie ze školní pedagogiky

Název česky

Studie ze školní pedagogiky

Název anglicky

Studies on school education

Vydání

3. dotisk 1. vyd. Brno, 180 s. Řada pedagogiky a psychologie, 2015

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-4859-1

Klíčová slova česky

škola; školní vzdělávání; školní pedagogika; vyučování; učení

Klíčová slova anglicky

school; schooling; school education; teaching; learning

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 31. 5. 2016 15:59, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Publikace je určena studentům učitelství pro 1. stupeň základní školy na PdF MU. Prezentuje souboru textů ze školní pedagogiky, které pokrývají následující témata: Škola a její funkce, Primární škola: jaká je a jakou bychom ji chtěli mít?, Škola jako místo osobnostního a sociálního rozvoje žáků, Výchova a vzdělávání pro 21. Století, Hodnoty ve výchově, Mravní výchova; výchova k prosociálnosti jako základ mravní výchovy, Estetický, pracovní a tělesný aspekt rozvoje osobnosti, Dítě ve škole 21. Století, Změny v pojetí role učitele 21. století (učitel jako spolutvůrce rozvoje celistvé osobnosti v humanisticky orientovaném edukačním procesu), Vyučování a výuka, Historický vývoj pojetí vyučování a vznik systému tradičních didaktických principů, Vedení výchovy ve třídě, práce třídního učitele, Kurikulární činnosti učitele; plánování výuky krok za krokem, Hodnocení a sebehodnocení.

Anglicky

The publication was written for prospective primary school teachers, students of the primary education study programme at the Faculty of Education, Masaryk University. It includes texts focusing on the following topics: School and its functions; the Primary School: what it is like and what we want it to be like; School as the place for pupils' personal and social development; education for the 21st century; values in education; moral education; aesthetic, work-related and physical aspects of personality development; the child in the school of the 21st century; changes in the role of the teacher in the 21st century; teaching and instruction; the historical development of approaches to teaching and the development of the system of traditional didactic principles; education within a classroom; the homeroom teacher; curricular acting of the teacher - step by step in planning the teaching; evaluation and self-evaluation.