TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. The Current Paradigms of Science Education and Their Expected Impact on Curriculum. Online. In A. Alevriadou. Procedia - Social and Behavioral Sciences Volume 197, 25 July 2015, 7th World Conference on Educational Sciences 2015. Amsterdam, Nizozemí: Elsevier, 2015, s. 271-277. ISSN 1877-0428. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.135.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Current Paradigms of Science Education and Their Expected Impact on Curriculum
Název česky Současná paradigmata přírodovědného vzdělávání a jejich očekávaný vliv na kurikulum
Autoři TRNA, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva TRNOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Amsterdam, Nizozemí, Procedia - Social and Behavioral Sciences Volume 197, 25 July 2015, 7th World Conference on Educational Sciences 2015, od s. 271-277, 7 s. 2015.
Nakladatel Elsevier
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00089090
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISSN 1877-0428
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.135
UT WoS 000380613100042
Klíčová slova česky historie paradigmat; kurikulární Delphi studie; paradigmata; přírodovědné vzdělávání; účastníci
Klíčová slova anglicky history of paradigms; curricular Delphi study; paradigms; science education; stakeholders
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Změněno: 26. 2. 2017 21:42.
Anotace
Using the PROFILES-project curricular Delphi study we try to identify stakeholders’ views on science education as a base of a new educational paradigms: (1) awareness of science in current, social, globally relevant and occupational contexts, (2) intellectual education in interdisciplinary science contexts and (3) facilitation of interest in the contexts of nature, everyday life and living environment.
Anotace česky
S využitím PROFILES-projektové kurikulární Delphi studie jsme se pokusili identifikovat účastnické pohledy jako základ pro nová přírodovědná paradigmata: (1) zdůraznění role přírodovědy v současném světě; (2) intelektuální vzdělávání v mezipředmětovém pojetí; (3) podpora zájmu v kontextu přírodovědy pro život a životní prostředí.
Návaznosti
266589, interní kód MUNázev: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Akronym: PROFILES)
Investor: Evropská unie, PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science, Spolupráce
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 14:27