B 2015

Students with intellectual disability in inclusive education settings

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Základní údaje

Originální název

Students with intellectual disability in inclusive education settings

Název česky

Žáci s mentálním postižením v inkluzivním prostředí základní školy

Vydání

1. dotisk 1. vyd. Brno, 173 s. 2015

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-6817-9

Klíčová slova česky

lehké mentální postižení, inkluze, základní škola, diferenciace, individualizace, metody, organizační forma, učitel, poradenství

Klíčová slova anglicky

mild intellectual disability, inclusion, elementary school, differentiation, individualization, methods, organizational forms, teacher, counselling

Štítky

Změněno: 19. 5. 2016 13:45, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

The scientific publication focuses on education for students with mild intellectual disability in inclusive primary schools. The aim is to describe the possibilities of education for students with mild intellectual disability in mainstream schools The book is written with the use of the monographic procedure and the technique of critical analysis of scientific Czech and foreign language literature. The empirical part presents two research projects completed with the use of quantitative and qualitative research methods. The research aim was to analyse factors influencing inclusive education for students with mild intellectual disability in mainstream schools.

Česky

Monografie řeší problematiku vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v inkluzivním prostředí základní školy. Cílem je popsat možnosti vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Je zpracovaná monografickou procedurou s využitím techniky kritické analýzy odborné literatury české a zahraniční provenience. Empirická část představuje dva výzkumné projekty s využitím metod kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Cílem výzkumných šetření bylo analyzovat faktory ovlivňující inkluzivní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením ve školách hlavního vzdělávacího proudu.