VOGEL, Radek a Martin ADAM. Comparative Czech-English Analysis of Written English (KAPA): Transforming Linguistic Expertise into a Practical EAP Course. In Martin Adam a Radek Vogel. Communication across Genres and Discourses: 6th Brno Conference on Linguistics Studies in English, Brno, 11-12 September 2014. Conference proceedings). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, s. 171-185. ISBN 978-80-210-7922-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Comparative Czech-English Analysis of Written English (KAPA): Transforming Linguistic Expertise into a Practical EAP Course
Název česky Komparativní česko-anglická analýza psané angličtiny (KAPA): přerod ligvistické erudice v kurz angličtiny ve stylu EAP
Autoři VOGEL, Radek (203 Česká republika, garant, domácí) a Martin ADAM (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Communication across Genres and Discourses: 6th Brno Conference on Linguistics Studies in English, Brno, 11-12 September 2014. Conference proceedings), od s. 171-185, 15 s. 2015.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00083591
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7922-9
Klíčová slova česky komparativní; EAP; lexikálně-sémantická; syntax; psaná angličtina
Klíčová slova anglicky comparative; EAP; lexico-semantic; syntax; written English
Změnil Změnil: doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D., učo 14990. Změněno: 16. 3. 2016 14:12.
Anotace
The paper presents the outcomes of a long-term research of the authors into the syntactic-lexical interference of Czech students in English. It aims at distinguishing the main features of English and Czech (with the emphasis on syntactic and lexico-semantic plan in both languages) and its use in the production of written English or in translation. The paper outlines the key syntactic and lexico-semantic areas which were identified as potential causes of problems. Also, the paper introduces the design of a new course, the aim of which is concerned with the functional syntax and vocabulary in the English-Czech comparative approach.
Anotace česky
Článek prezentuje výsledky výzkumu syntatkticko-lexikální interference českých studentů v angličtině. Součástí je i vytvoření nového předmětu, jehož cílem je přiblížit studentům principy funkční syntaxe a slovní zásoby v anglicko-českém kontrastivním pojetí. Diskutuje klíčové jazykové jevy, jež byly v praxi identifikovány jako potenciálně rizikové, obzvláště v rovině mezijazykové interference.
Návaznosti
MUNI/FR/0135/2014, interní kód MUNázev: Příprava nového kurzu AJPV_KAPA Komparativní (česko-anglická) analýza psané angličtiny (Akronym: KAPA)
Investor: Masarykova univerzita, Příprava nového kurzu AJPV_KAPA Komparativní (česko-anglická) analýza psané angličtiny
VytisknoutZobrazeno: 12. 5. 2024 23:11