2015
The possibility of evaluating an enterprise's performance in terms of evaluating its customer satisfaction
SUCHÁNEK, Petr a Maria KRÁLOVÁZákladní údaje
Originální název
The possibility of evaluating an enterprise's performance in terms of evaluating its customer satisfaction
Autoři
SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Maria KRÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Sofia, 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences & Arts SGEM 2015, od s. 491-498, 8 s. 2015
Nakladatel
SGEM international multidisciplinary scientific conference on social sciences and arts
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Bulharsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14560/15:00089097
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-619-7105-47-6
ISSN
UT WoS
000374911200063
Klíčová slova anglicky
ROA; ROE; assets turnover; growth of assets; Tobin's q; customer satisfaction; business performance
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 3. 2017 08:09, Mgr. Daniela Marcollová
Anotace
V originále
When seeking to assess the impact of customer satisfaction on company performances, there are many ways to assess such performance. The preferred option, however, is to use ratios. Internationally, one of the most common indicators Tobin's q. This, cannot, however, be used for most enterprises in the Czech Republic. Thus, the autors have come up with variant of Tobin's q, one that might act as a suitable substitute. This ratio is the growth of assets, and its applicability will be tested in evaluating customer satisfaction with an enterprise. The object is to discover whether the asset growth ratio better separates (with respect to customer satisfaction) enterprises into performing and non-performing than currently used ratios (ROA, ROE and asset turnover).
Návaznosti
MUNI/A/1209/2014, interní kód MU |
|