D 2015

The possibility of evaluating an enterprise's performance in terms of evaluating its customer satisfaction

SUCHÁNEK, Petr a Maria KRÁLOVÁ

Základní údaje

Originální název

The possibility of evaluating an enterprise's performance in terms of evaluating its customer satisfaction

Autoři

SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Maria KRÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Sofia, 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences & Arts SGEM 2015, od s. 491-498, 8 s. 2015

Nakladatel

SGEM international multidisciplinary scientific conference on social sciences and arts

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Bulharsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14560/15:00089097

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-619-7105-47-6

ISSN

UT WoS

000374911200063

Klíčová slova anglicky

ROA; ROE; assets turnover; growth of assets; Tobin's q; customer satisfaction; business performance

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 3. 2017 08:09, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

When seeking to assess the impact of customer satisfaction on company performances, there are many ways to assess such performance. The preferred option, however, is to use ratios. Internationally, one of the most common indicators Tobin's q. This, cannot, however, be used for most enterprises in the Czech Republic. Thus, the autors have come up with variant of Tobin's q, one that might act as a suitable substitute. This ratio is the growth of assets, and its applicability will be tested in evaluating customer satisfaction with an enterprise. The object is to discover whether the asset growth ratio better separates (with respect to customer satisfaction) enterprises into performing and non-performing than currently used ratios (ROA, ROE and asset turnover).

Návaznosti

MUNI/A/1209/2014, interní kód MU
Název: Spokojenost zákazníka a výkonnost podniku
Investor: Masarykova univerzita, Spokojenost zákazníka a výkonnost podniku, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty