KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Pupil Assessment within the Context of Inclusive Education in Primary schools. In SGEM. Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research. Sofia: STEF92 Technology Ltd.,51 "Alexander Malinov"Blvd.,, 2015, s. 773-780. ISBN 978-619-7105-45-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2015/B12/S3.100.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pupil Assessment within the Context of Inclusive Education in Primary schools
Autoři KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Sofia, Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research, od s. 773-780, 8 s. 2015.
Nakladatel STEF92 Technology Ltd.,51 "Alexander Malinov"Blvd.,
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Bulharsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00083610
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-619-7105-45-2
ISSN 2367-5659
Doi http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2015/B12/S3.100
UT WoS 000393896200099
Klíčová slova česky Primární vzdělávání; kompetence učitele; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluze; výzkum
Klíčová slova anglicky primary education; school educational programme; conditions of inclusive education; inclusive education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 27. 4. 2017 14:45.
Anotace
In inclusive education, pupil assessment is understood as one of the system elements which support inclusion. The concept of evaluation should therefore be consistent with the overall conception of a school, its values (mission, vision, goals) and principles. In this paper, we present the results of research aimed at mapping approaches to the assessment of pupils in "inclusive" primary schools within the context of inclusive education principles. The study also defines the characteristics of pupil assessment in an inclusive school. With regard to the research objectives and the nature of the research questions, we decided to use a mixed research design with an emphasis on qualitative methods. Based on the data obtained, we answer the following research question: How are the principles of inclusion reflected in pupil assessment? The outcome of the study is a proposal of complex assessment which develops and supports student learning in an inclusive classroom environment.
Návaznosti
MUNI/A/1317/2014, interní kód MUNázev: Determinanty účinnosti učitelských praxí
Investor: Masarykova univerzita, Determinanty účinnosti učitelských praxí, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 22. 5. 2024 09:27