LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Jana POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ, Václav TROJAN and Tomáš BOUDA. Working with data : Both an opportunity and challenge for school leaders. The New Educational Review. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2015, vol. 40, No 2, p. 81-93. ISSN 1732-6729. Available from: https://dx.doi.org/10.15804/tner.2015.40.2.07.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Working with data : Both an opportunity and challenge for school leaders
Name in Czech Práce s daty : příležitost a zároveň výzva pro vedoucí pracovníky škol
Authors LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Milan POL (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jana POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ (203 Czech Republic), Václav TROJAN (203 Czech Republic) and Tomáš BOUDA (203 Czech Republic).
Edition The New Educational Review, Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, 2015, 1732-6729.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Impact factor Impact factor: 0.149 in 2012
RIV identification code RIV/00216224:14210/15:00083631
Organization unit Faculty of Arts
Doi http://dx.doi.org/10.15804/tner.2015.40.2.07
Keywords (in Czech) práce s daty; vedoucí pracovníci škol; akontabilita; řízení školy; rozvoj školy
Keywords in English working with data; school leaders; accountability; school leadership; school development
Tags rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Changed: 22/5/2017 14:33.
Abstract
The article analyses the concept of data, presents various purposes of working with data in schools and deals with the readiness of people at school to work with data. In the final part the article summarizes selected results of a pilot survey carried out in Czech schools and abroad, focused on finding out how and with what data schools work, which attitudes school leaders adopt towards this activity, how those respondents evaluate their own readiness for work with data and which needs they express in this respect.
Abstract (in Czech)
Příspěvek sleduje problematiku práce s daty ve školách. Jsou představeny různé účely této práce a pozornost je věnována i související připravenosti pedagogů. V závěru příspěvku jsou shrnuty vybrané výsledky pilotního šetření zaměřeného na zjištění, jak a s kterými daty se ve školách pracuje, jak respondenti hodnotí svou vlastní připravenost pro práci s daty a jaké vzdělávací nebo i jiné potřeby mají v tomto směru. Šetření realizované v České republice i v zahraničí se věnuje i identifikaci postojů vedoucích pracovníků škol k práci s daty.
PrintDisplayed: 6/5/2024 20:08