2015
Working with data : Both an opportunity and challenge for school leaders
LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Jana POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ, Václav TROJAN, Tomáš BOUDA et. al.Základní údaje
Originální název
Working with data : Both an opportunity and challenge for school leaders
Název česky
Práce s daty : příležitost a zároveň výzva pro vedoucí pracovníky škol
Autoři
LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant, domácí), Milan POL (203 Česká republika, domácí), Jana POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ (203 Česká republika), Václav TROJAN (203 Česká republika) a Tomáš BOUDA (203 Česká republika)
Vydání
The New Educational Review, Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, 2015, 1732-6729
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor
Impact factor: 0.149 v roce 2012
Kód RIV
RIV/00216224:14210/15:00083631
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
práce s daty; vedoucí pracovníci škol; akontabilita; řízení školy; rozvoj školy
Klíčová slova anglicky
working with data; school leaders; accountability; school leadership; school development
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 5. 2017 14:33, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
The article analyses the concept of data, presents various purposes of working with data in schools and deals with the readiness of people at school to work with data. In the final part the article summarizes selected results of a pilot survey carried out in Czech schools and abroad, focused on finding out how and with what data schools work, which attitudes school leaders adopt towards this activity, how those respondents evaluate their own readiness for work with data and which needs they express in this respect.
Česky
Příspěvek sleduje problematiku práce s daty ve školách. Jsou představeny různé účely této práce a pozornost je věnována i související připravenosti pedagogů. V závěru příspěvku jsou shrnuty vybrané výsledky pilotního šetření zaměřeného na zjištění, jak a s kterými daty se ve školách pracuje, jak respondenti hodnotí svou vlastní připravenost pro práci s daty a jaké vzdělávací nebo i jiné potřeby mají v tomto směru. Šetření realizované v České republice i v zahraničí se věnuje i identifikaci postojů vedoucích pracovníků škol k práci s daty.