D 2015

Faculty Teacher Trainer as a Facilitator of Professional Development

HORKÁ, Hana a Jana KRATOCHVÍLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Faculty Teacher Trainer as a Facilitator of Professional Development

Název česky

Fakultní cvičný učitel jako facilitátor profesního rozvoje

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí) a Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Sofia, 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research, od s. 439-446, 8 s. 2015

Nakladatel

STEF92 Technology Ltd.,51 "Alexander Malinov"Blvd.,

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Bulharsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00083661

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-619-7105-45-2

ISSN

UT WoS

000393896200057

Klíčová slova česky

přípravné vzdělávání učitelů; fakultní cvičný učitel; profesní rozvoj;profesní kompetence

Klíčová slova anglicky

initial teacher education; faculty teacher trainer; professional development; professional competencies

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 4. 2017 14:34, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

In the present paper, the authors present the results of a qualitatively oriented research probe undertaken with faculty teacher trainers at one stage in their career development. The substantive content of the evaluation is interpreted from the point of view of university teachers – experts who are responsible for the level of theoretical and practical training. Based on the self-reflection of research participants at a descriptive stage and on the subsequent dialogue stage and a critical reflection, findings which present the benefits of the completed training courses for the development of professional competencies of faculty teacher trainers are introduced.

Česky

Autorky předkládají výsledky výzkumné sondy realizované s fakultními cvičnými učiteli v jedné fázi jejich profesního rozvoje. Věcný obsah zjištěných bilancí interpretují z pohledu expertů - vysokoškolských učitelů, kteří odpovídají za úroveň teoretické a praktické přípravy. Na základě sebereflexí účastníků výzkumu na úrovni deskriptivní fáze a následné dialogické a kritické reflexe jsou prezentována zjištění, která prezentují přínos kurzů mentoringu pro práci učitelů ve škole a se studenty oboru učitelství.

Návaznosti

MUNI/A/1317/2014, interní kód MU
Název: Determinanty účinnosti učitelských praxí
Investor: Masarykova univerzita, Determinanty účinnosti učitelských praxí, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty