2015
Faculty Teacher Trainer as a Facilitator of Professional Development
HORKÁ, Hana a Jana KRATOCHVÍLOVÁZákladní údaje
Originální název
Faculty Teacher Trainer as a Facilitator of Professional Development
Název česky
Fakultní cvičný učitel jako facilitátor profesního rozvoje
Autoři
HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí) a Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Sofia, 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research, od s. 439-446, 8 s. 2015
Nakladatel
STEF92 Technology Ltd.,51 "Alexander Malinov"Blvd.,
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Bulharsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/15:00083661
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-619-7105-45-2
ISSN
UT WoS
000393896200057
Klíčová slova česky
přípravné vzdělávání učitelů; fakultní cvičný učitel; profesní rozvoj;profesní kompetence
Klíčová slova anglicky
initial teacher education; faculty teacher trainer; professional development; professional competencies
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 4. 2017 14:34, Dana Nesnídalová
V originále
In the present paper, the authors present the results of a qualitatively oriented research probe undertaken with faculty teacher trainers at one stage in their career development. The substantive content of the evaluation is interpreted from the point of view of university teachers – experts who are responsible for the level of theoretical and practical training. Based on the self-reflection of research participants at a descriptive stage and on the subsequent dialogue stage and a critical reflection, findings which present the benefits of the completed training courses for the development of professional competencies of faculty teacher trainers are introduced.
Česky
Autorky předkládají výsledky výzkumné sondy realizované s fakultními cvičnými učiteli v jedné fázi jejich profesního rozvoje. Věcný obsah zjištěných bilancí interpretují z pohledu expertů - vysokoškolských učitelů, kteří odpovídají za úroveň teoretické a praktické přípravy. Na základě sebereflexí účastníků výzkumu na úrovni deskriptivní fáze a následné dialogické a kritické reflexe jsou prezentována zjištění, která prezentují přínos kurzů mentoringu pro práci učitelů ve škole a se studenty oboru učitelství.
Návaznosti
MUNI/A/1317/2014, interní kód MU |
|