HORKÁ, Hana a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Faculty Teacher Trainer as a Facilitator of Professional Development. In SGEM. 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research. Sofia: STEF92 Technology Ltd.,51 "Alexander Malinov"Blvd.,, 2015, s. 439-446. ISBN 978-619-7105-45-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2015/B12/S3.057.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Faculty Teacher Trainer as a Facilitator of Professional Development
Název česky Fakultní cvičný učitel jako facilitátor profesního rozvoje
Autoři HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí) a Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Sofia, 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research, od s. 439-446, 8 s. 2015.
Nakladatel STEF92 Technology Ltd.,51 "Alexander Malinov"Blvd.,
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Bulharsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00083661
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-619-7105-45-2
ISSN 2367-5659
Doi http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2015/B12/S3.057
UT WoS 000393896200057
Klíčová slova česky přípravné vzdělávání učitelů; fakultní cvičný učitel; profesní rozvoj;profesní kompetence
Klíčová slova anglicky initial teacher education; faculty teacher trainer; professional development; professional competencies
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 27. 4. 2017 14:34.
Anotace
In the present paper, the authors present the results of a qualitatively oriented research probe undertaken with faculty teacher trainers at one stage in their career development. The substantive content of the evaluation is interpreted from the point of view of university teachers – experts who are responsible for the level of theoretical and practical training. Based on the self-reflection of research participants at a descriptive stage and on the subsequent dialogue stage and a critical reflection, findings which present the benefits of the completed training courses for the development of professional competencies of faculty teacher trainers are introduced.
Anotace česky
Autorky předkládají výsledky výzkumné sondy realizované s fakultními cvičnými učiteli v jedné fázi jejich profesního rozvoje. Věcný obsah zjištěných bilancí interpretují z pohledu expertů - vysokoškolských učitelů, kteří odpovídají za úroveň teoretické a praktické přípravy. Na základě sebereflexí účastníků výzkumu na úrovni deskriptivní fáze a následné dialogické a kritické reflexe jsou prezentována zjištění, která prezentují přínos kurzů mentoringu pro práci učitelů ve škole a se studenty oboru učitelství.
Návaznosti
MUNI/A/1317/2014, interní kód MUNázev: Determinanty účinnosti učitelských praxí
Investor: Masarykova univerzita, Determinanty účinnosti učitelských praxí, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 10. 6. 2024 02:36