O'CONNOR, Stuart, Fotis LIAROKAPIS a Jayne CHRISINA. Perceived Realism of Crowd Behaviour with Social Forces. In Proc. of the 19th International Conference on Information Visualisation (IV 2015). Barcelona, Spain: IEEE Computer Society, 2015, s. 494-499. ISBN 978-1-4673-7568-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1109/iV.2015.88.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Perceived Realism of Crowd Behaviour with Social Forces
Autoři O'CONNOR, Stuart (826 Velká Británie a Severní Irsko), Fotis LIAROKAPIS (300 Řecko, domácí) a Jayne CHRISINA (826 Velká Británie a Severní Irsko).
Vydání Barcelona, Spain, Proc. of the 19th International Conference on Information Visualisation (IV 2015), od s. 494-499, 6 s. 2015.
Nakladatel IEEE Computer Society
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14330/15:00083741
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-1-4673-7568-9
ISSN 1093-9547
Doi http://dx.doi.org/10.1109/iV.2015.88
UT WoS 000380400400075
Klíčová slova anglicky Crowd Simulation; Psychophysics; Perception; Artificial Intelligence; Agent Behaviour; Virtual Environments
Štítky firank_B
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 28. 4. 2016 14:34.
Anotace
This paper investigates the development of an urban crowd simulation for the purposes of psychophysical experimentation. Whilst artificial intelligence (AI) is advancing to produce more concise and interesting crowd behaviours, the number or sophistication of the algorithms implemented within a system does not necessarily guarantee its perceptual realism. Human perception is highly subjective and does not always conform to the reality of the situation. Therefore it is important to consider this aspect when dealing with AI implementations within a crowd system aimed at humans. In this research an initial two-alternative forced choice (2AFC) with constant stimuli psychophysical experiment is presented. The purpose of the experiment is to assess whether human participants perceive crowd behaviour with a social forces model to be more realistic. Results from the experiment suggest that participants do consider crowd behaviour with social forces to be more realistic. This research could inform the development of crowd-based systems, especially those that consider viewer perception to be important, such as for example video games and other media.
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 03:06