2015
Examining User Experiences Through A Multimodal BCI Puzzle Game
LIAROKAPIS, Fotis, Athanasios VOURVOPOULOS a Alina ENEZákladní údaje
Originální název
Examining User Experiences Through A Multimodal BCI Puzzle Game
Autoři
LIAROKAPIS, Fotis (300 Řecko, domácí), Athanasios VOURVOPOULOS (300 Řecko) a Alina ENE (642 Rumunsko)
Vydání
USA, Proc. of the 19th International Conference on Information Visualisation (IV 2015), od s. 488-493, 6 s. 2015
Nakladatel
IEEE Computer Society
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14330/15:00083742
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-1-4673-7568-9
ISSN
UT WoS
000380400400074
Klíčová slova anglicky
brain-computer interfaces; computer games; human-machine interaction
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 5. 2016 16:53, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
This paper presents a study of users’ experiences in low cost multimodal brain-computer interface (BCI) games. A 2D puzzle game (Tetris) was designed featuring two modes (non-BCI and BCI input) which require users to meditate in order to change the game difficulty. Thirty participants were asked to report on the two modes separately. Results indicate that a one-sensor BCI device in games positively contributes to enjoyability but raises mental demand. There was no reported drop in performance in a hybrid system where direct control is not handled by a BCI input. It was found that meditation could not be self-regulated making shortterm direct control a bad design decision in future BCI gaming scenarios for one-sensor headsets.