D 2015

Examining User Experiences Through A Multimodal BCI Puzzle Game

LIAROKAPIS, Fotis, Athanasios VOURVOPOULOS a Alina ENE

Základní údaje

Originální název

Examining User Experiences Through A Multimodal BCI Puzzle Game

Autoři

LIAROKAPIS, Fotis (300 Řecko, domácí), Athanasios VOURVOPOULOS (300 Řecko) a Alina ENE (642 Rumunsko)

Vydání

USA, Proc. of the 19th International Conference on Information Visualisation (IV 2015), od s. 488-493, 6 s. 2015

Nakladatel

IEEE Computer Society

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14330/15:00083742

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-1-4673-7568-9

ISSN

UT WoS

000380400400074

Klíčová slova anglicky

brain-computer interfaces; computer games; human-machine interaction

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 5. 2016 16:53, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.

Anotace

V originále

This paper presents a study of users’ experiences in low cost multimodal brain-computer interface (BCI) games. A 2D puzzle game (Tetris) was designed featuring two modes (non-BCI and BCI input) which require users to meditate in order to change the game difficulty. Thirty participants were asked to report on the two modes separately. Results indicate that a one-sensor BCI device in games positively contributes to enjoyability but raises mental demand. There was no reported drop in performance in a hybrid system where direct control is not handled by a BCI input. It was found that meditation could not be self-regulated making shortterm direct control a bad design decision in future BCI gaming scenarios for one-sensor headsets.