2015
Homeschooling, Freedom and Control in Czech Education
KAŠPAROVÁ, IrenaZákladní údaje
Originální název
Homeschooling, Freedom and Control in Czech Education
Název česky
Domácí výukaí, svoboda a dozor v českém vzdělávání
Autoři
Vydání
Global Dialogue, University of Berkeley, International Sociological Association, 2015, 1526-128X
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky
domácí škola; integrace; segregace; vzdělávání; domácí vzdělávání; Česká republika
Klíčová slova anglicky
Home school; integration; segretation; education; Czech Republic
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 5. 5. 2016 10:44, Ing. Alena Raisová
V originále
Article draws attention to various forms of restrictions that are connected to setting up home schooling for Czech children. While the law allows for this method of learning and teaching for primary school children (age 6 do 11), in praxis there are many obstacles erected in order to minimalize number of those, who opt for this mode of learning. The idea of inclusion and exclusion from the mainstream school system is explored and put into context with home education.
Česky
Článek poukazuje na různá omezení, která musí překonávat rodiče, kteří se v ČR rozhodli vzdělávat své děti doma. Přestože zákon umožňuje domácí vzdělávání na prvním stupni již od roku 2005, v praxi dochází k tomu, že jsou rodiče od svého rozhodnutí často zrazováni vedením škol či pedagogicko-psychologickými poradnami, případně se setkávají s nejrůznějšími formami restrikcí, které se jim v jejich rozhodnutí snaží zabránit. Text se rovněž zamýšlí nad otázkou inkluzivního a exkluzivního školství.