KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Hana HORKÁ. Preparation for Pupil Evaluation in Undergraduate Teacher Education and its Reality in School Practice. In SGEM. 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research. Sofia: STEF92 Technology Ltd.,51 "Alexander Malinov"Blvd.,, 2015, s. 743-750. ISBN 978-619-7105-45-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2015/B12/S3.096.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Preparation for Pupil Evaluation in Undergraduate Teacher Education and its Reality in School Practice
Název česky Příprava na hodnocení žáků v pregraduálním učitelském vzdělávání a jeho realita ve školní praxi
Autoři KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) a Hana HORKÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Sofia, 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research, od s. 743-750, 8 s. 2015.
Nakladatel STEF92 Technology Ltd.,51 "Alexander Malinov"Blvd.,
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Bulharsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00083809
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-619-7105-45-2
ISSN 2367-5659
Doi http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2015/B12/S3.096
UT WoS 000393896200095
Klíčová slova česky žák; evaluace;autoevaluace; formy evaluace; fakultní cvičný učitel
Klíčová slova anglicky pupil; evaluation; self-evaluation; forms of evaluation; faculty teacher trainer
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 27. 4. 2017 14:37.
Anotace
Pupil evaluation is an expression of teacher professional competence and thus becomes an important topic in preparatory teacher education. However, students´ pedagogical thinking is influenced by the real situation in schools where pedagogical training takes place. The key person is the faculty teacher trainer who - in the role of a mentor - supports the implementation of theory into practice. In the presented essay the authors outline the similarities and differences between the theoretical and practical approach to the evaluation of pupil results in training schools. On the basis of the content analysis of the results of structured and non-structured observation the authors formulate measures that could support the interconnection between theoretical and practical preparation in the question of pupil evaluation.
Anotace česky
Hodnocení žáků je výrazem profesní kompetence učitelů, a proto je důležitým tématem v přípravném učitelském vzdělávání. Pedagogické myšlení studentů je však ovlivňováno reálnou situací ve školách, v nichž probíhá pedagogická praxe. Zásadní postavení zaujímá fakultní cvičný učitel, který v roli mentora podporuje implementaci teorie do praxe. V předložené stati autorky pojmenovávají shody a rozdíly v teoretickém i praktickém pojetí hodnocení výsledků žáků v cvičných školách. Na základě obsahové analýzy výsledků strukturovaného a nestrukturovaného pozorování formulují opatření, která by podpořila provázanost teoretické i praktické přípravy v otázkách hodnocení žáků.
Návaznosti
MUNI/A/1317/2014, interní kód MUNázev: Determinanty účinnosti učitelských praxí
Investor: Masarykova univerzita, Determinanty účinnosti učitelských praxí, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 18. 7. 2024 16:26