D 2015

Different Aspects of Delivering Programming Courses: Multinational Experiences

IVANOVIČ, Mirjana, Stelios XINOGALOS, Tomáš PITNER a Miloš SAVIĆ

Základní údaje

Originální název

Different Aspects of Delivering Programming Courses: Multinational Experiences

Název česky

Různé aspekty kurzů programování: Mezinárodní zkušenosti

Autoři

IVANOVIČ, Mirjana (688 Srbsko), Stelios XINOGALOS (300 Řecko), Tomáš PITNER (203 Česká republika, garant, domácí) a Miloš SAVIĆ (688 Srbsko)

Vydání

1. vyd. Craiova, The 7th Balkan Conference in Informatics (BCI 2015), od s. 371-377, 7 s. 2015

Nakladatel

ACM

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Rumunsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14330/15:00083816

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-1-4503-3335-1

Klíčová slova česky

teaching programming; introduction to programming

Klíčová slova anglicky

teaching programming; introduction to programming

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 4. 2016 09:38, prof. RNDr. Tomáš Pitner, Ph.D.

Anotace

V originále

In this paper, different aspects and experiences from objectoriented programming courses that are taught in three institutions from three different European countries are presented and compared. The emphasis is given on courses' syllabus, organization and methodology of teaching and ways and methods of evaluation of students' knowledge and programming skills. Aspects of technology enhanced learning and accompanying tools and services within these courses are briefly presented and summarized. In the last part of the paper the similarities and differences in delivering the programming courses in these three institutions are discussed.

Česky

V tomto článku jsou prezentovány a porovnány aspekty a zkušenosti z kurzů objektově orientovaného programování, které jsou vyučovány na třech institucích v tří různých evropských zemích. Důraz je kladen na jejich osnovy, organizaci a metodiku výuky, jakož i způsoby a metody hodnocení znalostí studentů. Jsou zde rovněž stručně shrnuty aspekty technologicky podporované výuky a doprovodných nástrojů a služeb v rámci těchto kurzů. V poslední části práce jsou diskutovány podobnosti a rozdíly v programovacích kurzech těchto třech institucí.