JANKO, Tomáš a Karolína PEŠKOVÁ. Teachers' attitudes towards curriculum innovations: Introducing the state-of-the-art. In International Conference on Textbooks and Educational Media (IARTEM 2015). 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teachers' attitudes towards curriculum innovations: Introducing the state-of-the-art
Název česky Postoje učitelů ke změnám kurikula: mapování současného stavu poznání
Autoři JANKO, Tomáš a Karolína PEŠKOVÁ.
Vydání International Conference on Textbooks and Educational Media (IARTEM 2015), 2015.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky kurikulum, kurikulární změna, učitelé, učebnice,
Klíčová slova anglicky curriculum, curriculum change, teachers, textbooks
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 7. 3. 2016 14:57.
Anotace
The contribution was designed as a partial study within the grant project Between acceptance and resistance: Teachers' perceptions of curricular changes 10 years into the reform implementation. In the presented contribution a more detailed perspective of the issue has been adopted - the textbooks and their significance within the process of curriculum change has been taken into consideration. The aim was to summarize the state of the art related to teachersĘĽ attitudes towards curriculum change and their perceptions of textbooks (as curriculum materials) when enacting innovated curriculum.
Návaznosti
GA15-05122S, projekt VaVNázev: Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy
Investor: Grantová agentura ČR, Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 11:31