D 2015

Choice of optimization routine for multi-agent models: A case of viral video marketing campaign

KVASNIČKA, Michal

Základní údaje

Originální název

Choice of optimization routine for multi-agent models: A case of viral video marketing campaign

Název česky

Volba optimalizační rutiny pro multiagentové modely: případ virální video-marketingové kampaně

Autoři

KVASNIČKA, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Plzeň, 33rd International Conference Mathematical Methods in Economics Conference Proceedings, od s. 449-454, 6 s. 2015

Nakladatel

University of West Bohemia

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/00216224:14560/15:00083847

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-261-0539-8

UT WoS

000387898900077

Klíčová slova česky

optimalizace; genetický algoritmus; mutation hill climbing; simulace; multiagentový model; sociální síť; virální video-marketing

Klíčová slova anglicky

optimization; genetic algorithm; mutation hill climbing; simulation; agent-based model; social network; viral video marketing

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 12. 8. 2020 14:05, Mgr. Michal Petr

Anotace

V originále

Very few agent-base computational models are optimized because the usually used optimization routine, the genetic algorithm, is extremely time-consuming. This paper explores how much precision is lost if a simpler optimization routine, mutational hill climber, is used instead. It shows on the case of a viral-video marketing model that even though the standard genetic algorithm is slightly more precise, the mutation hill climbing could be used as an approximate optimization routine for robustness check and scenario analysis.

Česky

Jen málo multiagentových modelů je optimalizováno, protože obvykle užívaná optimalizační rutina, genetické algoritmy, jsou extrémně výpočetně náročné. Tento článek zkoumá, jak velká část přesnosti se ztratí, pokud je použita jednodušší optimalizační rutina, mutational hill climber. Článek ukazuje na příkladu virální video-marketingové kampaně, že ačkoli je standardní genetický algoritmus poněkud přesnější, mutation hill climbing může být použit jako přibližná optimalizační rutina pro ověření robustnosti a analýzu scénářů.

Návaznosti

MUNI/A/1203/2014, interní kód MU
Název: Odhad poptávky na trzích dopravních služeb pomocí spotřebitelského průzkumu (Akronym: TranSurvey)
Investor: Masarykova univerzita, Odhad poptávky na trzích dopravních služeb pomocí spotřebitelského průzkumu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty

Přiložené soubory