a 2015

Vzdělávání školních metodiků prevence a realizace programů primární prevence na vybraných školách v teritoriu hlavního města Prahy

KACHLÍK, Petr

Základní údaje

Originální název

Vzdělávání školních metodiků prevence a realizace programů primární prevence na vybraných školách v teritoriu hlavního města Prahy

Název česky

Vzdělávání školních metodiků prevence a realizace programů primární prevence na vybraných školách v teritoriu hlavního města Prahy

Název anglicky

Training the school prevention methodists and realization primary prevention programs in selected schools in the territory of the capital city of Prague

Autoři

Vydání

DANIELOVÁ, L. (ed.). Sborník abstraktů ze 7. mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015, 2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7509-321-9

Klíčová slova česky

návyková látka; závislost; metodik prevence; primární prevence; minimální preventivní program; škola; žák; rozhovor; výzkum

Klíčová slova anglicky

habit-forming substance; addiction; methodist of prevention; primary prevention; minimal preventive program; school; student; interview; research

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2016 21:25, doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.

Anotace

V originále

V rámci výzkumného projektu bylo pomocí strukturovaného rozhovoru o 8 základních položkách osloveno 5 metodiků prevence na záměrně vybraných středních školách v teritoriu hlavního města Prahy. Bylo hodnoceno jejich vzdělání, pracovní vytížení, financování, typy a formy preventivních aktivit ve školách, možnosti spolupráce s dalšími organizacemi, dostupnost prevence pro žáky. Dotazovaní informanti mají kromě preventivního působení i další výukové povinnosti, funkce metodika prevence není vždy honorována a zahrnuta do pedagogického úvazku. Preventivní aktivity jsou nejčastěji realizovány formou přednášek v průběhu běžné výuky, financovány školou a pro žáky bezplatné. Všichni informanti absolvovali specializační kurzy a dále se vzdělávají.

Anglicky

Using a structured interview by 8 basic items were addressed 5 methodists of prevention to deliberately selected secondary schools in the territory of Prague. They were assessed by their education, workload, financing, types and forms of preventive activities in schools, opportunities for cooperation with other organizations, the availability of prevention for students. Interviewed informants have besides preventive action also other teaching duties, position methodist of prevention is not always rewarded, and included in the teaching commitment. Preventive activities are mostly carried out through lectures in the conventional teaching, funded by school and free for students. All informants attended specialized courses and educate themselves further.