CRISTEA, Adrian a Fotis LIAROKAPIS. Fractal Nature - Generating Realistic Terrains for Games. In Proc. of the 7th International Conference on Games and Virtual Worlds for Serious Applications (VS-Games 2015). Skovde, Sweden: IEEE Computer Society, 2015, s. 84-91. ISBN 978-1-4799-8102-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1109/VS-GAMES.2015.7295776.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Fractal Nature - Generating Realistic Terrains for Games
Autoři CRISTEA, Adrian (642 Rumunsko) a Fotis LIAROKAPIS (300 Řecko, domácí).
Vydání Skovde, Sweden, Proc. of the 7th International Conference on Games and Virtual Worlds for Serious Applications (VS-Games 2015), od s. 84-91, 8 s. 2015.
Nakladatel IEEE Computer Society
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14330/15:00083888
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-1-4799-8102-1
Doi http://dx.doi.org/10.1109/VS-GAMES.2015.7295776
Klíčová slova anglicky serious games; fractal terrain generation; procedural modeling
Štítky firank_B
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 14. 5. 2020 15:24.
Anotace
This paper presents a software tool – called Fractal Nature - that provides a set of fractal and physical based methods for creating realistic terrains called Fractal Nature. The output of the program can be used for creating content for video games and serious games. The approach for generating the terrain is based on noise filters, such as Gaussian distribution, capable of rendering highly realistic environments. It is demonstrated how a random terrain can change its shape and visual appearance containing artefacts such as steep slopes and smooth riverbeds. Moreover, two interactive erosion systems, hydraulic and thermal, were implemented. An initial evaluation with 12 expert users provided useful feedback for the applicability of the algorithms in video games as well as insights for future improvements.
VytisknoutZobrazeno: 25. 7. 2024 23:10