2015
Fractal Nature - Generating Realistic Terrains for Games
CRISTEA, Adrian a Fotis LIAROKAPISZákladní údaje
Originální název
Fractal Nature - Generating Realistic Terrains for Games
Autoři
CRISTEA, Adrian (642 Rumunsko) a Fotis LIAROKAPIS (300 Řecko, domácí)
Vydání
Skovde, Sweden, Proc. of the 7th International Conference on Games and Virtual Worlds for Serious Applications (VS-Games 2015), od s. 84-91, 8 s. 2015
Nakladatel
IEEE Computer Society
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14330/15:00083888
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-1-4799-8102-1
Klíčová slova anglicky
serious games; fractal terrain generation; procedural modeling
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 5. 2020 15:24, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
This paper presents a software tool – called Fractal Nature - that provides a set of fractal and physical based methods for creating realistic terrains called Fractal Nature. The output of the program can be used for creating content for video games and serious games. The approach for generating the terrain is based on noise filters, such as Gaussian distribution, capable of rendering highly realistic environments. It is demonstrated how a random terrain can change its shape and visual appearance containing artefacts such as steep slopes and smooth riverbeds. Moreover, two interactive erosion systems, hydraulic and thermal, were implemented. An initial evaluation with 12 expert users provided useful feedback for the applicability of the algorithms in video games as well as insights for future improvements.