D 2015

Fractal Nature - Generating Realistic Terrains for Games

CRISTEA, Adrian a Fotis LIAROKAPIS

Základní údaje

Originální název

Fractal Nature - Generating Realistic Terrains for Games

Autoři

CRISTEA, Adrian (642 Rumunsko) a Fotis LIAROKAPIS (300 Řecko, domácí)

Vydání

Skovde, Sweden, Proc. of the 7th International Conference on Games and Virtual Worlds for Serious Applications (VS-Games 2015), od s. 84-91, 8 s. 2015

Nakladatel

IEEE Computer Society

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14330/15:00083888

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-1-4799-8102-1

Klíčová slova anglicky

serious games; fractal terrain generation; procedural modeling

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 5. 2020 15:24, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.

Anotace

V originále

This paper presents a software tool – called Fractal Nature - that provides a set of fractal and physical based methods for creating realistic terrains called Fractal Nature. The output of the program can be used for creating content for video games and serious games. The approach for generating the terrain is based on noise filters, such as Gaussian distribution, capable of rendering highly realistic environments. It is demonstrated how a random terrain can change its shape and visual appearance containing artefacts such as steep slopes and smooth riverbeds. Moreover, two interactive erosion systems, hydraulic and thermal, were implemented. An initial evaluation with 12 expert users provided useful feedback for the applicability of the algorithms in video games as well as insights for future improvements.