e 2015

Jak úspěšně řídit mateřskou školu

SYSLOVÁ, Zora, Vladimíra HORNÁČKOVÁ, Jaroslav KOCIÁN, Libuše PARMOVÁ, Hana POLÁKOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Jak úspěšně řídit mateřskou školu

Název anglicky

How to manage the kindergarten successfuly

Autoři

SYSLOVÁ, Zora, Vladimíra HORNÁČKOVÁ, Jaroslav KOCIÁN, Libuše PARMOVÁ, Hana POLÁKOVÁ, Danuše PROKŮPKOVÁ, Monika PUŠKINOVÁ, Hana SEDLÁČKOVÁ, Eva SVOBODOVÁ, Taťána ŠMOLDASOVÁ a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ

Vydání

2., doplněné a aktualizované. Praha, 341 s. 373.2/.3 Předškolní a primární výchova a vzdělávání, 2015

Nakladatel

Wolters Kluwer

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Přehledové a vzdělávací texty

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7478-859-8

Klíčová slova česky

ředitel mateřské školy; funkce managementu; zákonné normy

Klíčová slova anglicky

kindergarten's headmaster; functuion of management; norms

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 3. 2016 12:44, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Kniha Jak úspěšně řídit mateřskou školu se pokouší popsat hlavní zásady řízení mateřské školy a důležité aspekty, které by mohly přispět k její vyšší kvalitě. Do školství proniká konkurenční a tržní prostředí, proto se do řízení škol postupně dostávají způsoby a zásady řízení/managementu ze ziskových organizací. Právě funkce managementu se staly stěžejním východiskem tvorby této publikace. Snahou autorů bylo poskytnout ředitelům mateřských škol vhled do jednotlivých funkcí, kterými jsou plánování, vedení lidí, personalistika, organizování a kontrola. Součástí publikace je přehled základních právních předpisů.

Anglicky

The book How to manage the kindergarten succsessfuly tries to describe the main pronciples of kindergartens managment and the important aspects which could contribute to its higher quality. The competitive and market ambiance penetrate to the schools therefor the manners and principles of organizations management come gradually to schools. Just the managemnt's function is the cardinal starting point of this publication. The Authors effort is to provide to kindergartens headmasters the view to the individual functions as the planning, people leadership, human resources management, organisation and control. The overview of the basic norms is the part of publication.