2015
Der Bildhauer Andreas Schweigl und die Sakralkunst in Mähren zur Zeit der josephinischen Reformen
SUCHÁNEK, Pavel a Tomáš VALEŠZákladní údaje
Originální název
Der Bildhauer Andreas Schweigl und die Sakralkunst in Mähren zur Zeit der josephinischen Reformen
Název česky
Sochař Ondřej Schweigl a sakrální umění na Moravě v éře josefínských reforem
Název anglicky
Sculptor Andreas Schweigl and Sacred Art in Moravia in the Time of the Josephine Reforms
Autoři
SUCHÁNEK, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí) a Tomáš VALEŠ (203 Česká republika)
Vydání
Umění / Art, Praha, Ústav dějin umění AV ČR, 2015, 0049-5123
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60401 Arts, Art history
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/15:00081033
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
UT WoS
000361584400002
Klíčová slova anglicky
sculpture; 18th century; Moravia; Andreas Schweigl; Josephinism; church; reforms
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 6. 2018 13:59, doc. Mgr. Pavel Suchánek, Ph.D.
V originále
Der Artikel untersucht die Veränderungen der religiösen Kunst im Zeitalter der josephinischen Reformen. Es beschreibt allgemeine theoretische Ideen und die praktischen Probleme, die zusammen die Natur der neuen religiösen Kunst bestimmt. Es konzentriert sich auf die Rolle der zentralen und regionalen Behörden in öffentlichen Aufträgen für die Kirche und über die Mechanismen, die die Natur solcher Arbeit beeinflusst.
Česky
Studie zkoumá proměny sakrálního prostoru josefínské éry. Konfrontuje obecné teoretické představy s praktickými problémy, které spoluutvářely podobu nových sakrálních projektů. Věnuje se roli centrálních i provinčních úřadů a rovněž mechanismům, jejichž prostřednictvím byla aktivně formována podoba veřejných církevních zakázek.
Anglicky
The article examines the changes to religious art during the era of the Josephine Reforms. It describes general theoretical ideas and the practical problems that together determined the nature of new religious art. It focuses on the role of the central and provincial authorities in public commissions for the Church and on the mechanisms that influenced the nature of such work.
Návaznosti
GAP409/12/0617, projekt VaV |
|