a 2014

Jak učitelky mateřských škol vnímají svoji profesní zdatnost pro spolupráci s rodiči

SYSLOVÁ, Zora a Jana MAJERČÍKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Jak učitelky mateřských škol vnímají svoji profesní zdatnost pro spolupráci s rodiči

Název anglicky

How Pre-school Teachers Perceive their Self-efficacy to Work with Parents

Autoři

SYSLOVÁ, Zora a Jana MAJERČÍKOVÁ

Vydání

XXII. konference České asociace pedagogického výzkumu, 2014

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-86768-91-5

Klíčová slova česky

profesní zdatnost; učitelky mateřských škol; výzkum; dotazník ZdUR; rodiče; spolupráce

Klíčová slova anglicky

self - efficacy; pre-school teacher; research; questionnaire ZdUR; parents; cooperation
Změněno: 23. 9. 2015 11:12, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Text seznamuje s výsledky výzkumu zaměřeného na zjišťování self-efficacy učitelek MŠ pro spolupráci s rodiči v České republice, který byl realizován v roce 2014. Využitý byl slovenský dotazník Zdatnosť učiteľov spolupracovať s rodičmi (ZdUR) autorů Majerčíkové & Gavory (2011, publikovaný 2013). Profesní zdatnost (self-efficacy) učitele vyjadřuje jeho přesvědčení o svých schopnostech, které jsou propojeny s výkonem učitelské profese. Podobně jako na Slovensku, i české učitelky mají poměrně silné přesvědčení o tom, že činnosti s rodiči zvládají dobře. Z výsledků vyplývá, že nejvyšší dosažené vzdělání není je faktorem, který by ovlivňoval úroveň self-efficacy učitelek.

Anglicky

The text presents the results of research aimed at identifying self-efficacy pre-school teachers to work with parents in the Czech republic, which was implemented in 2014. It was utilized Slovak questionnaire fitness teachers work with the parents (emphasis added) authors Majerčíková & Gavora (2011, published 2013). Self-efficacy teacher expresses his belief in his abilities, which are linked to the performance of the teaching profession. Like the Slovak, Czech pre-school teachers have a fairly strong belief that the activities with parents zvládnají do well. The results show that the highest level of education is not a factor that would influence the level of self-efficacy teachers.