2012
Jak nauczyciel w czeskim przedskolu okazuje szacunek dla dziecka?
SYSLOVÁ, ZoraZákladní údaje
Originální název
Jak nauczyciel w czeskim przedskolu okazuje szacunek dla dziecka?
Název česky
Jak učitel české mateřské školy respektuje dítě?
Název anglicky
How does a teacher of a Czech kondergartens shows respect for a child?
Autoři
Vydání
Evropská konference OMEP 2012, 2012
Další údaje
Jazyk
polština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
partnerský přístup; pedagogický styl; spolupráce s rodiči
Klíčová slova anglicky
partnership approach; pedagogical style; cooperation with parents
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 23. 9. 2015 11:24, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Wkład zna współczesnych wymagań dotyczących edukacji dzieci w wieku przedszkolnym w Czechach. Wprowadził humanistycznego podejścia, które jest oparte na szanować dziecko. Bliżej publiczności wyniki badań przeprowadzone sondy w Brnie przedszkoli wydziałowych, które wykazują zaangażowanie w nowe podejścia do dziecka, ale również do poszukiwania nowych form współpracy z rodzicami. Jednakże oni również wykazują trwałą tendencję do autorytarnego podejścia.
Česky
Příspěvek seznámil se soudobými požadavky na vzdělávání dětí předškolního věku v České republice. Představila humanistické pojetí, které vychází z úcty a respektu k dítěti. Přiblížila posluchačům výsledky výzkumné sondy provedené v brněnských fakultních mateřských školách, které ukazují snahu o nové přístupy k dítěti, ale také hledání nových forem spolupráce s rodiči. Ukazují však také na přetrvávající tendence k autoritativnímu přístupu.
Anglicky
Contribution acquainted with contemporary requirements for education of preschool children in the Czech Republic. He introduced a humanistic approach, which is based on honor and respect the child. Closer to the audience the results of research conducted probe in Brno faculty kindergartens that demonstrate commitment to new approaches to the child, but also to search for new forms of cooperation with parents. However, they also show the persistent tendency towards authoritarian approach.