a 2012

Jak nauczyciel w czeskim przedskolu okazuje szacunek dla dziecka?

SYSLOVÁ, Zora

Základní údaje

Originální název

Jak nauczyciel w czeskim przedskolu okazuje szacunek dla dziecka?

Název česky

Jak učitel české mateřské školy respektuje dítě?

Název anglicky

How does a teacher of a Czech kondergartens shows respect for a child?

Autoři

Vydání

Evropská konference OMEP 2012, 2012

Další údaje

Jazyk

polština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

partnerský přístup; pedagogický styl; spolupráce s rodiči

Klíčová slova anglicky

partnership approach; pedagogical style; cooperation with parents

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 23. 9. 2015 11:24, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Wkład zna współczesnych wymagań dotyczących edukacji dzieci w wieku przedszkolnym w Czechach. Wprowadził humanistycznego podejścia, które jest oparte na szanować dziecko. Bliżej publiczności wyniki badań przeprowadzone sondy w Brnie przedszkoli wydziałowych, które wykazują zaangażowanie w nowe podejścia do dziecka, ale również do poszukiwania nowych form współpracy z rodzicami. Jednakże oni również wykazują trwałą tendencję do autorytarnego podejścia.

Česky

Příspěvek seznámil se soudobými požadavky na vzdělávání dětí předškolního věku v České republice. Představila humanistické pojetí, které vychází z úcty a respektu k dítěti. Přiblížila posluchačům výsledky výzkumné sondy provedené v brněnských fakultních mateřských školách, které ukazují snahu o nové přístupy k dítěti, ale také hledání nových forem spolupráce s rodiči. Ukazují však také na přetrvávající tendence k autoritativnímu přístupu.