D 2015

Přínos projektové výuky pro studenty Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity během jejich vysokoškolského studia

MÁLKOVÁ, Alžběta, Monika ŠINDELKOVÁ a Irena PLUCKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Přínos projektové výuky pro studenty Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity během jejich vysokoškolského studia

Název česky

Přínos projektové výuky pro studenty Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity během jejich vysokoškolského studia

Název anglicky

The benefits of project education for students during their studies at the Faculty of Education at the Masaryk university

Autoři

MÁLKOVÁ, Alžběta (203 Česká republika, garant, domácí), Monika ŠINDELKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Irena PLUCKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015. Proceedings of international scientific conference ICOLLE 2015, od s. 270-280, 11 s. 2015

Nakladatel

Mendelova univerzita v Brně

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00083947

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7509-287-8

Klíčová slova česky

chemie; integrovaná tematická výuka; papír; projektová výuka

Klíčová slova anglicky

chemistry; integrated thematic teaching; paper; project education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 29. 3. 2016 18:58, PhDr. Mgr. Monika Bortlíková

Anotace

V originále

Projektová metoda je plně založena na vnitřní motivaci a vztahu žáka k samotné činnosti. Žák sám vlastní vůlí usiluje o dosažení nějakého cíle. Právě ten dává projektu smysl, motivuje a řídí průběh práce. O tom, zda je projektová výuka vhodnou metodou či formou vzdělávání i na vysoké škole, by se mohly vést rozsáhlé diskuse. Následující příspěvek se zabývá projektovým vyučováním a jeho přínosem pro studenty pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Úvod zahrnuje teoretická východiska, základní rysy projektové výuky, strukturu a popis činností realizovaného projektu „papír“. Dílčí části příspěvku zahrnují konkrétní stanovené cíle, které byly ověřovány pomocí dotazníkového šetření. Dotazník obsahuje 13 tvrzení s odpovědi na škále Likerova typu. Celkový počet respondentů je 58. Výsledky dotazníkového šetření ukazují, že jako vyučující se s projektovou výukou setkali všichni respondenti (47 %).

Anglicky

Project method is fully based on intrinsic motivation and pupil´s relationship to the activity. Pupil himself seeks to achieve a target, which makes sense of the project, motivates and manages workflow. Whether it is the appropriate method or form of education, it could cause extensive discussions. The following article deals with project teaching and its benefits for students at the faculty of education at Masaryk University. The introduction includes the theoretical background, basic features of project-based learning, structure and description of activities implemented project "paper". Other parts of the paper include specific defined objectives which were verified through questionnaires.The questionnaire consists of 13 claims with answers on Likert-type scale. The total number of respondents is 58. Results of the questionnaire show that all respondents have the experience with project base learning (47%).