SUCHÁNEK, Petr a Maria KRÁLOVÁ. Consumer Satisfaction and Enterprise Performance. Online. In Veronika Kajurová, Jan Krajíček. European Financial Systems 2015. 1. vyd. Brno: Masaryk University, 2015, s. 561-567. ISBN 978-80-210-7962-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Consumer Satisfaction and Enterprise Performance
Autoři SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Maria KRÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, European Financial Systems 2015, od s. 561-567, 7 s. 2015.
Nakladatel Masaryk University
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/00216224:14560/15:00083948
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-7962-5
UT WoS 000370679200074
Klíčová slova anglicky consumer satisfaction; performance; ratios
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Bc. Hana Bohrnová, Ph.D., učo 179999. Změněno: 18. 3. 2016 11:06.
Anotace
The subject of this paper is the relationship between consumer satisfaction and enterprise performance. The aim of this paper is to analyse the effect that consumer satisfaction has on enterprise performance. The paper is based on research into consumer satisfaction (consumers of the enterprises being surveyed) and the performance of the food industry in the Czech Republic. The research was conducted using a questionnaire (for consumers) and the Albertina database (for enterprises). The evaluation was carried out using standard statistical methods. In the research, the impact of consumer satisfaction (assessed using several factors and individual parameters) on enterprise performance was proven (statistically). It will be interesting to discover if performing enterprises have more satisfied consumers than non-performing enterprises.
Návaznosti
MUNI/A/1209/2014, interní kód MUNázev: Spokojenost zákazníka a výkonnost podniku
Investor: Masarykova univerzita, Spokojenost zákazníka a výkonnost podniku, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 31. 5. 2024 12:39