2015
Přínos projektové výuky pro studenty pedagogické fakulty Masarykovy univerzity během jejich vysokoškolského studia
MÁLKOVÁ, Alžběta, Monika ŠINDELKOVÁ a Irena PLUCKOVÁZákladní údaje
Originální název
Přínos projektové výuky pro studenty pedagogické fakulty Masarykovy univerzity během jejich vysokoškolského studia
Název česky
Přínos projektové výuky pro studenty pedagogické fakulty Masarykovy univerzity během jejich vysokoškolského studia
Název anglicky
Benefits of the project education for students during studies at the faculty of education at Masaryk University
Autoři
MÁLKOVÁ, Alžběta, Monika ŠINDELKOVÁ a Irena PLUCKOVÁ
Vydání
DANIELOVÁ, L. (ed.). Sborník abstraktů ze 7. mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015, 2015
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7509-321-9
Klíčová slova česky
chemie, integrovaná tematická výuka, papír, projektová výuka
Klíčová slova anglicky
chemistry, integrated thematic teaching, paper, project education
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 23. 9. 2015 12:47, Mgr. Alžběta Málková
V originále
Projektová metoda je plně založena na vnitřní motivaci a vztahu žáka k samotné činnosti. Žák sám vlastní vůlí usiluje o dosažení nějakého cíle. Právě ten dává projektu smysl, motivuje a řídí průběh práce. O tom, zda je projektová výuka vhodnou metodou či formou vzdělávání i na vysoké škole by se mohly vést rozsáhlé diskuse. Následující příspěvek se zabývá projektovým vyučováním a jeho přínosem pro studenty pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Úvod zahrnuje teoretická východiska, základní rysy projektové výuky, strukturu a popis činností realizovaného projektu „papír“. Dílčí části příspěvku zahrnují konkrétní stanovené cíle, které byly ověřovány pomocí dotazníkového šetření.
Anglicky
Project method is fully based on intrinsic motivation and pupil´s relationship to the activity. Pupil himself seeks to achieve a target, which makes sense of the project, motivates and manages workflow. Whether it is the appropriate method or form of education, it could cause extensive discussions. The following article deals with project teaching and its benefits for students at the faculty of education at Masaryk University. The introduction includes the theoretical background, basic features of project-based learning, structure and description of activities implemented project "paper". Other parts of the paper include specific defined objectives which were verified through questionnaires.