k 2015

Problematický vztah rodiče a učitele

PULIŠOVÁ, Kristýna

Základní údaje

Originální název

Problematický vztah rodiče a učitele

Název anglicky

Problematic relationship between parents and teachers

Autoři

PULIŠOVÁ, Kristýna (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Konference ČAPV 2015, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, 16.-18. 9. 2015, Plzeň, 2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/15:00083961

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

rodina; rodiče; učitelé; vztah rodiny a školy; škola

Klíčová slova anglicky

school; family; parents; school-family relationship; teachers
Změněno: 23. 3. 2016 11:14, Mgr. Marie Skřivanová

Anotace

V originále

Vztahy mezi rodinou a školou nemusí být pouze ideální. Právě na vztahy s rodiči, které učitelé vnímají jako problém, se zaměřuje výzkum, jehož výsledky jsou prezentovány v tomto posteru. Z kvalitativního šetření prováděného mezi učiteli a matkami jejich žáků vystupují tři charakteristické skupiny "problémových" rodičů: zatímco typ "pasivních" se pojí především s neprospívajícími žáky, "přehnaně aktivní" způsobují nepříjemnosti učitelům a "tiše nespokojení" rodiče jsou již hrozbou samotné škole.

Anglicky

Relations between families and schools are not only ideal. The research presented in this poster focuses on parents who are perceived as a problem by teachers. As a conclusion of this qualitative research, conducted between teachers and pupils' mothers, three distinguished groups of problematic parents has emerged: "passive" parents are usually connected to failing students, "overly-active" parents cause teachers troubles and "silently dissatisfied" parents represent a threat to a school itself.

Návaznosti

MUNI/A/1219/2014, interní kód MU
Název: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty