2015
Problematický vztah rodiče a učitele
PULIŠOVÁ, KristýnaZákladní údaje
Originální název
Problematický vztah rodiče a učitele
Název anglicky
Problematic relationship between parents and teachers
Autoři
PULIŠOVÁ, Kristýna (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Konference ČAPV 2015, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, 16.-18. 9. 2015, Plzeň, 2015
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/15:00083961
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
rodina; rodiče; učitelé; vztah rodiny a školy; škola
Klíčová slova anglicky
school; family; parents; school-family relationship; teachers
Štítky
Změněno: 23. 3. 2016 11:14, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
Vztahy mezi rodinou a školou nemusí být pouze ideální. Právě na vztahy s rodiči, které učitelé vnímají jako problém, se zaměřuje výzkum, jehož výsledky jsou prezentovány v tomto posteru. Z kvalitativního šetření prováděného mezi učiteli a matkami jejich žáků vystupují tři charakteristické skupiny "problémových" rodičů: zatímco typ "pasivních" se pojí především s neprospívajícími žáky, "přehnaně aktivní" způsobují nepříjemnosti učitelům a "tiše nespokojení" rodiče jsou již hrozbou samotné škole.
Anglicky
Relations between families and schools are not only ideal. The research presented in this poster focuses on parents who are perceived as a problem by teachers. As a conclusion of this qualitative research, conducted between teachers and pupils' mothers, three distinguished groups of problematic parents has emerged: "passive" parents are usually connected to failing students, "overly-active" parents cause teachers troubles and "silently dissatisfied" parents represent a threat to a school itself.
Návaznosti
MUNI/A/1219/2014, interní kód MU |
|