PULIŠOVÁ, Kristýna. Problematický vztah rodiče a učitele (Problematic relationship between parents and teachers). In Konference ČAPV 2015, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, 16.-18. 9. 2015, Plzeň. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Problematický vztah rodiče a učitele
Name (in English) Problematic relationship between parents and teachers
Authors PULIŠOVÁ, Kristýna (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Konference ČAPV 2015, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, 16.-18. 9. 2015, Plzeň, 2015.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/15:00083961
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) rodina; rodiče; učitelé; vztah rodiny a školy; škola
Keywords in English school; family; parents; school-family relationship; teachers
Tags Family, mzok, parents, rivok, rodina, rodiče, school, school-family relationship, teachers, učitelé, vztah rodiny a školy, škola
Changed by Changed by: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Changed: 23/3/2016 11:14.
Abstract
Vztahy mezi rodinou a školou nemusí být pouze ideální. Právě na vztahy s rodiči, které učitelé vnímají jako problém, se zaměřuje výzkum, jehož výsledky jsou prezentovány v tomto posteru. Z kvalitativního šetření prováděného mezi učiteli a matkami jejich žáků vystupují tři charakteristické skupiny "problémových" rodičů: zatímco typ "pasivních" se pojí především s neprospívajícími žáky, "přehnaně aktivní" způsobují nepříjemnosti učitelům a "tiše nespokojení" rodiče jsou již hrozbou samotné škole.
Abstract (in English)
Relations between families and schools are not only ideal. The research presented in this poster focuses on parents who are perceived as a problem by teachers. As a conclusion of this qualitative research, conducted between teachers and pupils' mothers, three distinguished groups of problematic parents has emerged: "passive" parents are usually connected to failing students, "overly-active" parents cause teachers troubles and "silently dissatisfied" parents represent a threat to a school itself.
Links
MUNI/A/1219/2014, interní kód MUName: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 21/5/2024 18:41