2015
Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1. stupně základní školy
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Hana HORKÁ a Lucie CHALOUPKOVÁZákladní údaje
Originální název
Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1. stupně základní školy
Název anglicky
Developing personal and professional competences of teachers of primary school
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, 177 s. 2015
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-7894-9
Klíčová slova česky
profesní rozvoj; osobnostní rozvoj; mentoring; diferenciace a individualizace; pedagogická diagnostika; styly učení; výukové strategie; reflektivní praktik; hodnocení a sebehodnocení ve výuce
Klíčová slova anglicky
professional developing; personal developing; mentoring; differentiation and individual approach; pedagogical diagnosis; learning styles; teaching strategies; reflective teacher; evaluation or self- evaluation of one’s teaching
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 24. 9. 2015 09:00, Mgr. Jana Dykastová
V originále
Publikace přináší poznatky z kvalitativní analýzy sebereflexí učitelů jejich profesního rozvoje, zejména rozvoje mentorských dovedností a kompetencí podporujících diferenciaci výuky společně s teoretickými poznatky k tématům: mentoring, výukové strategie na podporu diferenciace a individualizace ve výuce, zjišťování výsledků práce žáka a hodnocení jeho individuálního pokroku a pedagogická diagnostika v inkluzivním prostředí třídy. Pojednává o učiteli v různých rolích, zvláště tvůrce učebního prostředí, diagnostika a autodiagnostika a reflektivního praktika. Analýza sebereflexe učitelů v kapitolách Mentoring ve škole a Reflexe učitelů jako nástroj profesního růstu popisuje přínos dalšího vzdělávání pedagogů, ale i mnoho otázek k tématům projektu „Rozvojem osobnostních a profesních kompetencí učitelů MŠ a ZŠ k vyšší kvalitě vzdělávání“. Vydáno též on-line - ISBN 978-80-210-7895-6.
Anglicky
The publication provides findings from a qualitative analysis of self-reflection of teachers' professional development, especially the development of mentoring skills and competencies that support the differentiation of instruction, together with theoretical knowledge on topics: mentoring, teaching strategies supporting differentiation and individual approach in teaching and assessing pupil’s achievement and individual development and pedagogical diagnosis in an inclusive class. Deals with different roles of a teacher, such as teacher as a creator of an educational environment, teacher as a diagnostician and self- diagnostician, and a reflective teacher. Analysis of the reflection of teachers in Chapters Mentoring in a school and Reflection as a tool for professional development describes the benefits of further education, but also many questions on topics of the "development of personal and professional skills of teachers of kindergartens and primary schools to higher quality education." Published also online - ISBN 978-80-210-7895-6.
Návaznosti
CZ.1.07/1.3.00/48.0022, interní kód MU |
|